amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
jag ammar min dryga tvååring offentligt och om nån har problem med det så kan de titta bort.
Jag ammade aldrig min son offentligt, jag skulle bli för stressad av det och skulle då föra över det på honom, lite matro tycker jag minsann att han förtjänade.
Men om det funkar för andra så är det helt upp till dem
Det finns ändå vissa gränser, jag såg en mamma som satt mitt i gången på lindex o ammade, och det tycker jag är fel, mycket för att hon hade brett ut sig o sina saker o sen för att man inte behöver åberopa rätten att amma vart som helst när hon hade kunnat gå 15 m och satt sig och ammat på en bänk (även den inomhus) där det fanns gott om plats
Öhh varför frågar du? Fattar inte vad det skulle vara för fel? Ställ en fråga om varför folk springer runt med så urringade toppar att man nästan ser hela brösten, eller så korta kjolar så rumpan nästan hänger nedanför om man nu måste bry sig vad andra gör.
Att amma sitt barn är väl ändå naturligt. På vissa verkar det som att det har något med sex att göra.
Som om det vore mannen som sitter och suger på tuttarna, DÅ hade jag reagerat kan jag säga.. haha men jag vet inte om jag skulle bli särskilt upprörd över det egentligen. Så jag fattar inte vad som är så känsligt med att amma offentligt. Hitills har jag inte sett någon som tar av sig tröjan och sitter med bar överkropp eller så...
THEA och Grodan skrev 2009-05-19 15:05:47 följande:
skulle jag säkert också tycka lät konstigt om jag inte själv fått barn och ammade henne i 11 månader!
dom är liksom inte så gamla då, dom är fortfarande rätt bebis.
och egentligen förstår jag inte varför det skulle vara någon skillnad på att amma offentligt beroende på barnets ålder?
HUR orkar så många människor störa sig på hur andra lever sina liv? sålänge inte barnen kommer till skada så är det väl bara en smaksak?