amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Måste säga att jag blir aningens förvånad. I den här tråden finns flera som uttrycker att det är opassande och lite äckligt att amma ett så stort barn eller att man alls ammar offentligt. Men ändå är det Behemot som får på pälsen fast att hon tycker att det okej både att amma offentligt och att amma stora barn.
Det enda hon önskar är att mamman försöker ge maten så diskret som möjligt. De flesta tycker det är lite ofint om någon kommer inglidande på restaurangen i bikini eller badbyxor - i vår kultur är det kutym att man skyler sig lite när man äter. Då har jag svårt att se det stötande i att man även önskar att den som ger sin bebis mat gör det lite snyggt (och ja, jag känner en underbar person som glatt knäppte upp hela blusen och tog av behån vid amning även mitt bland folk. Gillar henne skarpt men sådant kan leda till att andra känner sig obekväma)
Jag tycker ingen ska behöva skämmas över att amma sitt barn offentligt. Vad gör man som mamma om ens barn börjar tokskrika? Ska man bara se på för att vissa kanske inte gillar att se bröst? Dom som inte gillar det får väl titta åt ett annat håll då. Skriker mitt barn efter mat så är en generad preson det sista jag tar hänsyn till. Däremot kanske man kan ha en snuttefilt att täcka över när barnet ammas om man känner för det. Amning är det mest naturliga och finaste här i världen. Och alla ni som stör er på det,hur tror ni er mor matade er??Förstår bara inte hur man kan tycka illa om eller ens bli besvärad av det,hon blottar sig ju inte medvetet för att ni ska se hennes bröst. Men om ni väljer att titta så sluta klaga :)
Har bara läst TS, men absolut! Jag ammar min ettåring offentligt. Är dock alltid diskret, men det var jag när han var en vecka också!
Jag tycker att det är fullkomligt normalt även om det tyvärr är ovanligt.
Finns det något mer naturligt än en mamma som ammar sitt barn? Personligen tycker jag att det är helt okej och det är upp till var och en att hitta ett ett sätt som fungerar. Sen huruvida omvärlden gillar det eller ej är deras ensak.. Man kan inte anpassa sig efter alla andra jämt. Hur man än gör kommer vissa finna det störande/stötande/äckligt/motbjudande och sen har vi de som inte lägger nån större vikt vid det.
Skulle man jämt anpassa sig efter omgivningen och allas åsikter skulle man ju inte ens våga gå ut utanför dörren.