• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • stjärnströssel
    Behemot skrev 2009-05-19 07:46:37 följande:
    Absolut, då är det lugnt. Jag har bara lite svårt för bröst när jag äter.
    ok. ja..man ska ju ta hänsyn åt båda håll.
    ♥ Dom finaste barnen tar längst tid att göra ♥
  • Behemot
    stjärnströssel skrev 2009-05-19 07:47:38 följande:
    ok. ja..man ska ju ta hänsyn åt båda håll.
    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Plutteli
    Behemot skrev 2009-05-19 07:44:34 följande:
    Fast att vara för att dölja brösten, och vara emot offentlig amning är ju inte samma sak
    Personligen har jag alltid amningstoppar för att just kunna dölja brösten så gott det går
  • Madame Mom
    Behemot skrev 2009-05-19 07:46:37 följande:
    Absolut, då är det lugnt. Jag har bara lite svårt för bröst när jag äter.
    Men helt ärligt...  Det är väl ändå få som bara slänger fram tuttarna så att dom hänger ut till allmän beskådan...? Däremot ser man väldigt ofta tjejer med såna urringningar att man nästan ser allt. (Utom möjligen bröstvårtan och vårtgården, men det är kanske den biten som stör?)
    Låga brallor så att man ser ett par stringtrosor som håller på att dela arslet hela vägen upp till svanskotan är ju inte heller ovanligt..  Nä...  av alla "flashningar" ute på stan så är amningen väl ändå det minst irriterande, äckliga, eller vad man nu kallar det...
  • Fragaria

Jag har bara läst trådskaparens inlägg och svarar att en sån fråga överhuvudtaget aldrig borde behöva ställas, vår kultur är helsjukt som inte förstår vad bröst har för syfte.
    Vi borde vänja oss att se bröst i sitt rätta sammanhang,
    sen är det väl lite nedvärderande att betrakta barnets matdosa som mer stötande att titta på än sin egen dosa man tar med sig på jobbet.

Vad beträffande kroppen så var det inte längesen det var stötande att visa ben över knäet.

• Fragaria
    Behemot skrev 2009-05-19 06:45:49 följande:
    Man kan hålla för näsan om man tycker att det luktar illa. Jag tycker inte att jag ska behöva vända bort ansiktet när någon har satt sig mitt i mitt synfält när jag äter. Sedan finns det ju olika sätt att amma på, vissa lyckas göra det diskret andra verkar tro att de gör något slags statement (titta så natuuuurlig jag är, bröst är natuuurligt) och den gruppen av ammare kan hålla till någon annanstans.
    men att du själv sitter och äter i någons synfält går bra?
    däremot om ett litet barn äter i ditt synfält är störande?
    För alla bröstfobiker skulle jag rekommendera att ta en lång semester hos naturfolken, så kanske fobin ger med sig.
  • Behemot
    Madame Mom skrev 2009-05-19 08:20:50 följande:
    Men helt ärligt...  Det är väl ändå få som bara slänger fram tuttarna så att dom hänger ut till allmän beskådan...? Däremot ser man väldigt ofta tjejer med såna urringningar att man nästan ser allt. (Utom möjligen bröstvårtan och vårtgården, men det är kanske den biten som stör?)Låga brallor så att man ser ett par stringtrosor som håller på att dela arslet hela vägen upp till svanskotan är ju inte heller ovanligt..  Nä...  av alla "flashningar" ute på stan så är amningen väl ändå det minst irriterande, äckliga, eller vad man nu kallar det...
    Har jag sagt att jag tycker att det är snyggt då? Jag skulle tappa aptiten lika mycket med ett par stringtrosor synliga i ansiktshöjd också
  • Fragaria
    Behemot skrev 2009-05-19 09:00:16 följande:
    Har jag sagt att jag tycker att det är snyggt då? Jag skulle tappa aptiten lika mycket med ett par stringtrosor synliga i ansiktshöjd också
    Bröst är skapade för barn, att bröst har blivit sex relaterat i vår kultur är sjukt, men fortsätt du och titta inte bort, så vänjer du dig, det är inte barnen eller mödrarna som beter sig onaturligt på något sätt, problemet ligger hos bröstfobikerna, mot fobi finns det hjälp att få.
  • Madame Mom
    Fragaria skrev 2009-05-19 09:10:26 följande:
    Bröst är skapade för barn, att bröst har blivit sex relaterat i vår kultur är sjukt, men fortsätt du och titta inte bort, så vänjer du dig, det är inte barnen eller mödrarna som beter sig onaturligt på något sätt, problemet ligger hos bröstfobikerna, mot fobi finns det hjälp att få.
    Exakt...!
  • Behemot
    Fragaria skrev 2009-05-19 09:10:26 följande:
     det är inte barnen eller mödrarna som beter sig onaturligt på något sätt, problemet ligger hos bröstfobikerna, mot fobi finns det hjälp att få.
    Det är ingen fobi, jag är inte rädd för bröst. Självklart är bröst till för näring OCKSÅ, men en kroppsdel kan fylla flera funktioner, eller hör du till de som tycker att sex ENBART är till för att alstra barn?

När man sitter på ett café i en storstad så tycker jag att man kan acceptera att vi inte är ett naturfolk här och därmed dölja brösten udner amningen.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?