• Josefin L

3:e prolaktintråden

Hej! Jag tyckte det var dags att starta en tredje prolaktintråd nu när den gamla har stängt. Här diskuterar vi det envisa hormonet prolaktin och hur man får ner ett för högt värde .... hur man blir gravid trots högt prolaktin.... mediciner... ja allt om prolaktin!

• Svar på tråden 3:e prolaktintråden
  • jelena2

Tack för att du startat en ny tråd! Jag lägger genast den i mina favoriter!

• Melnics mamma

Nu hittade jag me hit! Hur går det för er andra?? Jag har precis börjat med mina pravidel igen, slutade med dom i april då jag plussade, tyvärr slutade det med MA i v12

KRAMAR

• Liten men naggande
    Melnics mamma skrev 2009-06-01 19:16:52 följande:
    Nu hittade jag me hit! Hur går det för er andra?? Jag har precis börjat med mina pravidel igen, slutade med dom i april då jag plussade, tyvärr slutade det med MA i v12 KRAMAR
    Hej ! åh jag beklagar ditt MA..finns inga ord och kan inte föreställa mig hur det känns men jag hoppas att du snart får plus igen och att det går hela vägen då!
  • Liten men naggande

Bra iniativ Josefin L!

Jag har nu lyckats få visat två ÄL i två cykler i rad på min fertilitetsmonitor. Enligt läkarna är nu mina värden nere på 23! Jippie! Har inte varit nere så lågt på 10 år.

Jag och min sambo har dock, gemensamt, beslutat för att avvakta med bebisverkstaden ett år. Min läkare tyckte det var en bra idé då de gärna vill hinna göra en MRT innan jag blir gravid (vi skall gifta oss nästa sommmar och tänkte börja försöka efter bröllopet

(hade jag verkligen velat bli gravid nu sa hon dock att hon hade hjälpt mig få en snabbtid). Konstigt nog känns det ok att vänta ett år med att försöka bli gravid nu när värderna iallafall är där de ska.

Min läkare sa även att biverkningarna med hjärtfel med Dostinex inte är visade på någon som äter ens i närheten av mina doser. Hon sa att jag fick göra hjärttest om jag ville men att hon inte tyckte det behövdes egentligen.

Hur mår ni andra?

• Josefin L

Fraggelsmurfen, jag beklagar ditt MF, det måste ha varit jobbigt? Men det betyder att din kropp fungerar i alla fall! Jag hoppas att du lyckas få ett plus som stannar kvar nästa gång.

Jag fick goda nyheter av min läkare idag, mitt prolaktin var nere på ca 450! Så lågt har jag aldrig haft. Jag har alltid legat runt 1000 och som lägst 750. Så jag blev verkligen jätteglad!

Men jag blev oxå lite fundersam... hur kan prolaktinet gå ner bara så där efter två långa år, trots samma dos medicin? Det enda jag gjorde skillnad var att vara på semester veckan innan (avslappnad... ingen stress...) och vid provtillfället åt jag frukost och var vaken i 3 h + att jag tog en tablett innan provet.

Men i vilket fall.... glad att det kan vara lågt NÅN gång!

• nnnn
    Melnics mamma skrev 2009-06-01 19:16:52 följande:
    Nu hittade jag me hit! Hur går det för er andra?? Jag har precis börjat med mina pravidel igen, slutade med dom i april då jag plussade, tyvärr slutade det med MA i v12 KRAMAR
    Jag beklagar verkligen ditt ma
  • nnnn

Tack för att du mailade mig Josefin! Jag har tänkt på hur det går för dig.

Själv äter jag pergotime nu och det visade på äl förra månad med enkeldos men jag vart inte gravid. jag ska fortsätta äta norprolac och pergotime nu i fem månader till så vi får se hur det går!

• Smoffe

Hej.
    Tack för en ny tråd.

Jag har ätit Dostinex under flera år men sist jag var på apoteket så fråga tanten i kassan varför jag inte köpte kabergolin istället. Det var tydligen samma aktiva substans i båda men Kabergolin är BETYDLIGT mycket billigare. Så det kan det ju vara värt om det är samma sak.... *Tips*

Jag har oxå vart och gjort ultraljud på hjärtat som någon skrev om. Min läkare sa samma sak, att jag äter för låg dos för att det ska vara farligt, men jag ville ändå ha det bekräftat. Men allt såg som väntat jättebra ut!

Jag har för första gången sedan jag fick min mens, för 13år sen, haft tre menasr på rad! Yippie. Perfekt när vi vill försöka satsa på ett syskon år vår son. Lyckligtvis så kunde vi med hjälp av dessa tre menasr räkna ut en ÄL och vi lyckades. Jag blev gravid på FÖRSTA försöket! Helt underbart. Lika underbart som den känslan var lika jobbigt var det när jag började störtblöda 8veckor senare. Ett mf är nu bekräftat av läkaren.... SKIT!

• Josefin L

Smoffe, jag beklagar MF!
    Men ändå... va underbart att ni prickade in ÄL, det måste kännas som ett stort steg på vägen? För mig vore en ÄL som ett enormt stort framsteg... jag hoppas verkligen att min kropp kan sätta igång och bli normal igen.... *väntar otåligt*

Vi ska börja med IVF efter sommaren så då vill jag att mitt prolaktin ska vara lågt... *hoppas hoppas*

nnnn: Ligger det prolaktin bra nu?

Svar på tråden 3:e prolaktintråden