CiaÅ skrev 2009-07-11 19:26:42 följande:
Tack för ditt svar Smoffe! Det är konstigt det där med vikten och sambandet med hypofystumören, dr här i Västerås säger att det inte har något samband, men jag vet inte det jag.. *ler* hypofysen sköter ju alla hormoner och jag tror
iaf att det måste ha ett samband, varför är det annars så svårt att gå ner ens ett endaste kg? :-S Motionerar, sköter min kost och har som sagt tom provat div "bantningsmedel" som andra runt mig har gått ner i vikt av. Jobbigt att vara överviktig och veta att det kanske ställer till det i förhoppningen om att bli gravid, även om jag fått igång min menstration efter det olyckliga som hände. Hursom, jag är såååå tacksam för alla Er här på
FL. Ni är och har varit helt underbara...
Men du! Jag går oxå i Västerås? Hos Åke T på medicin. Går du med hos honom?
Min tumör upptäcktes ju innan jag var 18år, så från jag var 16 (när de hittade den) tills jag var 18 var jag skriven på akademiska i uppsala eftersom Västerås inte kunde behandla "barn" (som man så fint är i sjukhusvärlden tills man är 18) sen hamnade jag direkt hos överläkare Åke T.
Ja, jag har oxå pratat med honom om vikten och han tycker inte heller att det borde ha ett samband. Men, varför händer inget då?