vill bli mamma 2009 skrev 2009-07-23 08:21:02 följande:
små räkorna skrev 2009-07-23 01:01:11 följande: Jag har ätit medivicn mot mitt höga prolaktin (som mest strax över 200, på den skalan där man ska ha under 25) i ca 2 år. Sedan förra hösten har jag ätit Norprolac = 3 tabletter per kväll. Norprolac har funkat bättre än Pravidel som jag åt innan, men den har till och från gett mig yrsel, illamående, huvudvärk, trötthet och lätt förvirring.Jag plussade för snart 2 veckor sedan och slutade då med Norprolac. Sedan dess har jag mått klart bättre! Det är härligt att slippa medicinen, även om jag förstås oroar mig lite över hur högt prolaktinet drar iväg utan medicinering.Jag tycker du ska våga! Norprolac ger många biverkningar och jag tror att det finns stor chans att även du kommer att må bättre utan den. Kroppen kan säkert behöva en paus från den också.Lycka till!
jag beundrar dig som klarar av att äta
3 tabletter/dag,jag klarade inte ens av att äta
1tabl/dag.jag mådde så himla dåligt då......men när jag gick ner till 1/2 tabl så mådde jag mkt bättre.
skönt att veta att man inte är ensam.....dina symtom som du nämner,det är precis samma som jag har ibland!!!!
skönt att höra att man kan må så pass mkt bättre när man är gravid,trotts att man inte äter med.

får väl hoppas att även jag kommer att må bra av det.
får väl säga grattis till dig oxå.

Smoffe skrev 2009-07-23 21:41:26 följande:
Jag blev oxå gravid trots höga värden, vintern 07. Jag slutade med mina tabletter under hela tiden och mina värden har aldrig varit så låga som då. och jag har väl aldrig mått så bra som då. Sen att jag hade foglossning och spydde i 9månader de hör väl till Men just med prolaktinet så mådde jag bra. Så, nu försöker vi på syskon. Blev gravid nu i våras men tyvärr slutade de i
mf i v8. Så denna månad är föärsta månaden vi försöker igen... *hoppas*
åh,vad skönt att höra att även du mådde så pass bra när du var gravid,även fast du inte åt ngn med.

prolaktinmässigt alltså
håller tummarna att även jag kommer att göra det.
tråkigt med mf,jag vet hur det är.

hoppas att vi båda lyckas med syskon så småningom.
kram