Tussiluskan skrev 2009-07-05 18:49:04 följande:
Grattis till Ägglossningen, Josefin L! Jag gör också en lista biverkningar: illamående: först ca 2 timmar efter medicinen och rejält, men även lättare illamående som kan skölja över en när som helst. yrsel: allt liksom svajar lite, som när man är ute på en stor färja. Yr på kvällarna när jag lägger mig i sängen och måste ligga med huvudet högt. Utslag: röda myggbetts-liknande utslag främst på bröstet, men även på andra ställen då och då. Oro: jag känner mig på helspänn, ängslig och nervös. Liksom motsatsen till avslappnad och harmonisk, men kommer inte på rätt ord. Huvudvärk: inte så illa, men lite nästan jämt. Synrubbningar: om jag är i ett mörkt rum eller blundar så blixtrar det Sluddrigt tal Koncentrationssvårigheter trötthet
Jag äter (just nu) Kabergolin men har ätit flera andra saker under alla år som gått, men biverkningarna verkar vara densamma... och jag är/får
* trött
* röda utslag på kinderna (ser ut som spruckna blodkärl - kul när man är 25)
* orolig
* glömsk. (taskigt närminne, vart la jag mobilen/ nycklarna osv)
* huvudvärk flera gånger i veckan
* ökad behåring på benen! (skulle behöva raka varje dag för att hålla fint...!
* går LÄTT upp i vikt.
* tappar ord i meningar / sluddrar.
Tog nya tester för ett par veckor sen och prolaktinet var inom normalnivån *jippie*
men mitt blodvärde var enormt lågt. Så nu äter jag nån superduper järnmedicin som jag ska ta en trippeldos av i tre månader få se om det ger någon effekt...
ja, alltid ska det vara nått som är galet ;)