Josefin L skrev 2009-07-07 17:55:08 följande:
Smoffe: Det verkar som om dina symtom är väldigt lik mina och Tussiluskans! Det är läskigt det här med att talet blir så konstigt.... medicinen måste verkligen stöka till det i hjärnan! Vad är det för röda utslag du har i ansiktet? Mina röda små prickar på armarna (och lite här och där) är som små nålstick som är knallröda. Man ser att det är blodkärl som liksom ligger alldeles under huden, ungefär som att dom har trängt ut. Lite läskigt!
Ja, jag märker stor skillnad på mitt minne. Eller, egentligen har jag ingen annan förklaring så det är smidigt att skylla på biverknigarna

Men jag kan lägga min mobil på bordet och seriöst två minuter senare så kan jag fråga min sambo om han har sett min mobil. Jag har nästan utvecklat en fobi för att vara ensam när jag ska gå hemifrån för jag minns aldrig om jag har låst dörren eller stängt av vattenkranen. Självklart har jag aldrig glömt något av dom, men det är bara en mardröm att glömma. Ett tag var det tillochmed så att jag fick ta kort med mobilen (Ja, jag är frisk, det är BARA medicinerna

) för att jag skulle kunna kontroll titta och sen lugna mig själv..... Eller plånboken, vet inte hur många gånger jag har "tappat" bort den. Fast den ligger så fint i hanskfacket i bilen eller på hyllan där den alltid brukar ligga... phjuu...
Fast, så länge jag kommer ihåg vart jag bor, med vilka , koden till visakortet (som jag förövrigt har bytt till ett personnummer för att ha en chans att komma ihåg) och hämta sonen på dagis så är det lungt
Mina prickar är typ centrerade i höjd med näsan. Om man tänker sig området där man brukar ha rough (hur de nu stavas) så är de där, fast ett område stort som en 5-krona kanske. Det är typ som du beskriver, små röda prickar eller nålstick. Vissa dagar är de tydligt och vissa dagar är de "okej". För mig så är dem jättestora och lyser röda. Men enligt många så är det inte så synligt.... Men jag har sökt till hudläkare för detta men de sa bara att det inte var något som de kunde göra, men jag fick så salva och mediciner, men de hjälpte inte så jag slutade eftersom jag är lite "anti" att äta saker som inte göra någon skillnad... Nu på sommaren så är det inte så tydligt eftersom man fått lite färg på sig... Men det känns inte värt (för mig iaf) att ligga och pressa i ett solarie året runt för att alltid ha lite färg. Nej, hudcanser tänker jag inte dra på mig bara för att vara lite fåfäng...
Däremot är min huvudvärk en pain in the ass att leva med. Vissa dagar försvinner den aldrig utan den bara
är där hela tiden. De dagarna är den inte så "hårt och stark" men att ständigt gå med en smärta är påfrestande. Sen ibland kan en enorm värk komma som en blixt och då är det bara sova som lindrar/ hjälper. Oftast så hjälper treo mig bäst, men nu står det på paketet att man inte ska äta dessa om man vill bli gravid eller är gravid. Och eftersom vi försöker på syskon så är det vackert att bara vänta ut skiten...