Pluttemor skrev 2009-06-04 09:11:03 följande:
Hej tejer!Jag har en lång historia bakom mig. Läs gärna min presentaion om ni är intresserade.. Vi har fösökt att bli med barn i över tre år! Jag endometrios, men detta upptcäktes inte förens i dec 08.. innan dom upptäkte endometriosen så trodde dom att det var fel på mina äggledare.. men det var det inte. Jag har gjort 3
IVF behandlingar och jag lyckades bli gravid med tvilingar på tredje försöket, men det slutade med missfall. Missfall på ena tvillingen i v 6 och
MA med andra tvillingen i v 10.. Allting har varit tungt och jag har fått felaktig diagnos en gång.. Nu har vi bestämt oss för att pröva på egen hand under sommaren,, men vi kan inte pröva på egen hand allt för länge, för då samlas min endometrios igen.. Jag har dock funderat på en sak, och det är om jag inte har ett högt prolaktinvärde? Jag misstänker det för att jag alltid får ut några droppar mjölk/vätska när jag klämmer på mina bröst.. Jag vet inte om min
IVF klinik någonsin har tagit en sådant test på mig? Jag ska ringa och höra med dom lite senare under dagen..Jag undrar om det är farligt att ha för högt prolaktinvärde? Och om det kan orsaka missfall?Tacksam för svar!
Glömde tillägga att jag har regelbunden mens..