• Josefin L

3:e prolaktintråden

Hej! Jag tyckte det var dags att starta en tredje prolaktintråd nu när den gamla har stängt. Här diskuterar vi det envisa hormonet prolaktin och hur man får ner ett för högt värde .... hur man blir gravid trots högt prolaktin.... mediciner... ja allt om prolaktin!

• Svar på tråden 3:e prolaktintråden
  • vill bli mamma 2009
    tomcar1 skrev 2009-07-13 12:05:16 följande:
    vill bli mamma 2009....grattis !
    TACK!
    Jag har nog inte fattat det än! Efter flera års kämpande har jag äntligen mitt plus!
  • nnnn

vill bli mamma 2009 skrev 2009-07-13 13:07:04 följande:

TACK! Jag har nog inte fattat det än! Efter flera års kämpande har jag äntligen mitt plus!
    ÅÅ grattis! Hur länge har du försökt? hur länge har du ätit medicin! grattis igen
  • Josefin L

tomcar1: Jag vet tyvärr inte hur synen blir, men jag fick stirra på en punkt och sedan testa om jag kunde se i periferin!

• vill bli mamma 2009
    nnnn skrev 2009-07-13 13:11:28 följande:
    vill bli mamma 2009 skrev 2009-07-13 13:07:04 följande:
    ÅÅ grattis! Hur länge har du försökt? hur länge har du ätit medicin! grattis igen
    Jag har ätit medicin i ca 2 år. Först Pravidel, jag tror jag åt 3x3 tabletter dagligen, och senaste halvåret Norprolac x3. Fick tillbaka mensen när värdena gick under ca 50 (nya skalan, där 0-20 är normalt, men jag började på över 200) och nu äntligen ett plus alltså. Jag hade faktiskt börjat ge upp, men nu ser det ut som att jag ska bli mamma strax innan jag fyller 35!!!
  • Tussiluskan

vill bli mamma 2009 skrev 2009-07-13 11:25:06 följande:

Tappa inte hoppet, tjejer! Jag har just fått plus på stickan!
    Nämen, vad ROLIGT! Grattis Grattis Grattis!
  • CiaÅ

Vill bli mamma 2009 ; GRATTIS!!!

Smoffe; Jag blev inskriven via kvinnokliniken då jag sökte för bröstmjölk (slutade amma Simon när han var 9 mån, och fortsatte ha massor med mjölk och vid 6 års ålder tyckte jag någon var fel) Fick då dr Johan Hemlin. Tycker att han varit och är jätte bra.

Josefin L; Tack, det är jobbigt att han inte fick stanna hos oss, vi började vår bebis verkstad redan efter 2 veckor. (Ludvig föddes den 14 maj i år). ska strax ha min 2:a mens och hoppas självklart att den inte kommer!! Men vi vår snällt vänta och se.

Till allihopa; Passar på att önska Er en fin sommar, nu drar vi mot norrland och lämnar vardagen hema för ett tag.

*kram på Er*

• tomcar1

Igår fick jag kallelse till MR på hypofysen. Det blir den 24 augusti. Får se vad man kan läsa ur den sedan...
    /tomcar1

• Historia

vill bli mamma 2009 skrev 2009-07-13 11:25:06 följande:

Tappa inte hoppet, tjejer!Jag har just fått plus på stickan!
    vill bli mamma 2009: Stort grattis!!
Svar på tråden 3:e prolaktintråden