• Josefin L

3:e prolaktintråden

Hej! Jag tyckte det var dags att starta en tredje prolaktintråd nu när den gamla har stängt. Här diskuterar vi det envisa hormonet prolaktin och hur man får ner ett för högt värde .... hur man blir gravid trots högt prolaktin.... mediciner... ja allt om prolaktin!

• Svar på tråden 3:e prolaktintråden
  • Melnics mamma

Jodå....det är samma som sist....lite rosa/bruna flytningar, är en pärs varje gång man ska gå på toa, usch är jättejobbigt! Försöker att inte tänka så negativt men som sagt...vårt MA började på samma sätt.

Får väl se hur det går, hoppas på det bästa, försöker som sagt intala mig att det känns annorlunda mot sist.....

Jag tar mina tabletter efter jag tagit prover...men det är nog för att jag tar dom till lunch och kvällsmat och proverna tas kl 8. Har för mig att läkaren sa att man ska ha tagit tabletterna senast8 timmar innan....men det kan ju ha gällt levaxin....jaja

KRAM

• Tussiluskan

Fraggelsmurfen:
    fy vad jobbigt! Ja, det är ju inget du kan göra åt saken hur som helst så det är nog lika bra att försöka tänka positivt. Till min väninna (som även hon hade blödningar under hela graviditeten) sa de att det är jättevanligt och inte betyder något alls. Det är bara om det kommer mycket på en gång som det förmodligen är början på ett missfall...

Kram på dig

• små räkorna

josefin:jag tar oxå min medicin precis som vanligt innan prov.däremot så ska man ju ha varit vaken i minst 3 timmar.

fraggelsmurfen:ja,när det gäller levaxin så ska man ju inte ta dem innan prov.
    men du äter väl ingen medicin för prolaktinet nu när du är gravid,eller??
    hoppas allt är ok,och att det bara är en ofarlig blödning.....så länge du inte har ont eller att det kommer färskt blod så är det nog ingen fara!!
    kram

♥stolt tvillingmamma♥
  • Josefin L

små räkorna: Här i Gävleborg har dom konstigt nog tagit bort den där regeln att man ska vara vaken i 3 timmar innan. Men jag gör fortfarande så. Plus att jag äter frukost innan.

• tomcar1

Ska göra magnetröntgen nu på måndag och se vad som händer. har inte fått tagit något mer prov eller börjat med någon medicin, mitt värde låg på lite över 600 när jag tog det sist.

• Mamma Ullis77

Halloj.. Var och kollade synen i måndags ju... Tyvärr så hade den försämrats.. Suck.. Ska tillbaka igen få se vad som händer...
    Nån som varit med om det när ni är / var gravid????

• Musche

Var å tog nytt blodprov på prolaktinet idag. På måndag gäller det.
    Fått svar på sambons spermaprov idag.. Vet inte hur jag ska tolka det.. det jag läser är inte det mest possitiva kanske..... återkommer när vi varit där på måndag.

MammaUllis77, hoppas synen blir bättre.
    Kram

• Liten men naggande
    Melnics mamma skrev 2009-08-17 20:30:32 följande:
    Tackar!Vet inte vad jag ska tro å tänka just nu.....har lite molvärk/mensvärk och sist jag va på toa så va det lite brunt på pappret. Usch, precis så mitt MA börja.....Usch fy och blä!KRAMRA
    har också en vän som blödde hela sin grav så jag håller alla tummar och tår för att det går bra för dig *hålla hårt*.
  • Liten men naggande

Mamma Ullis77 skrev 2009-08-22 21:50:22 följande:

Halloj.. Var och kollade synen i måndags ju... Tyvärr så hade den försämrats.. Suck.. Ska tillbaka igen få se vad som händer...Nån som varit med om det när ni är / var gravid????
    jobbigt, tur att det är så få veckor kvar till BF. Vet även att man ibland vid syn-nedsättning kan återinsätta medicinen för säkerhets skull. Min läkare sa att det inte var några problem för bebisen och att alla bebisarna har mått hur bra som helst även om mamma ätit relativt starka doser under hela grav. Hoppas du bara hade en "dålig dag" på synprovet (jag kan själv tycka att det är lite knepigt att hinna trycka på knappen i rätt tid trots att man ju ser pricken)
Svar på tråden 3:e prolaktintråden