• Josefin L

3:e prolaktintråden

Hej! Jag tyckte det var dags att starta en tredje prolaktintråd nu när den gamla har stängt. Här diskuterar vi det envisa hormonet prolaktin och hur man får ner ett för högt värde .... hur man blir gravid trots högt prolaktin.... mediciner... ja allt om prolaktin!

• Svar på tråden 3:e prolaktintråden
  • Liten men naggande
    Melnics mamma skrev 2009-08-15 19:32:14 följande:
    Hej hallå!Hoppas ni har det bra så här på fredagkvällen!Själv har jag fått sluta med mina pravidel igen då jag är gravid ! Men va nervös jag är, hade ju ett MA i maj....hade inte räknat med att plussa redan! Nu håller vi tummar å tår för att allt ska gå vägen! Men den här graviditeten känns än så länge så anorlunda mot dom tidigare...har haft super ömma bröst innan men inte den här gången.... jaja. Hoppas allt är ok den här gången iaf!KRAMRA
    HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!! *håller tummarna och hoppas på det bästa*
  • sushikatten

Hej tjejer!
    Här är ännu en tjej med lite för högt prolaktin värden. 48,3 och läkaren har satt in dostinex. Jag åt pravidel förrut och kände mig sådär. Jag hade fruktansvärt huvudvärk första dagen men just nu känns det bra. Jag vet inte så mycket om medicinerna och vilken som är bäst att ta? Jag förstår givetvis att det är olika men jag får för mig att det har diskuterats en hel del om de olika medicinerna. Jag har hållt på med ivf och tyvärr så fick jag ett mf i juni och nu har vi satt igång igen men väntar tills okt med ivf. Känner nu att jag inte kan så mycket om prolaktinet men kommer givetvis att förkovra mig så mycket jag kan.

Fraggelsmurfen: Jätte grattis! Härligt att vara gravid. Håller tummarna att allt ska gå jätte bra.

• Historia

FraggelSmurfen: Grattis i massor!

• Tussiluskan

Grattis Fraggelsmurfen!

Sushikatten: jag har precis bytt från Pravidel till Dostinex, och vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag tycker att jag mår mer illa och har mer huvudvärk och är tröttare med Dostinex, medans jag när jag åt Pravidel hade mer hormon-känningar, typ kände mig superstressad och skakig och tappade saker och helt stissig, typ...

Väntar och ser hur det känns om någon månad, vet inte vilket som är värst riktigt...

• tomcar1

fraggelsmurfen...håller tummarna : )

• Mamma Ullis77

Halloj allihopa...

Jag åt dostinex i ett halvår, sen vart ja gravid...=)
    Hoppas det går bra för alla....

Tänkte fråga om det är fler än ja som går och kollar synen var tredje månad???
    Ja vet inte om det är för ja är gravid eller  om det är något man gör ändå när man har problem med prolaktinet..Min barnmorska visste inte heller... Ska kolla synen imorgon.. Får höra vad dem säger då...

• Melnics mamma

Mamma ullis....
    Nu när jag är gravid kollar jag synen var 6 vecka.....annars är det inte så ofta kommer inte ihåg hur ofta. Min läkare sa att det va pga att man sluta med sina tabletter och att då tumören på hypofysen kunde växa å påverka synen. På mig har dom iofs inte hittat någon tumör.

KRAMAR

• Mamma Ullis77
    Melnics mamma skrev 2009-08-16 20:39:35 följande:
    Mamma ullis.... Nu när jag är gravid kollar jag synen var 6 vecka.....annars är det inte så ofta kommer inte ihåg hur ofta. Min läkare sa att det va pga att man sluta med sina tabletter och att då tumören på hypofysen kunde växa å påverka synen. På mig har dom iofs inte hittat någon tumör. KRAMAR
    Okej... Ja skulle kolla va 3 mån.. Konstigt att alla ska kolla olika....
    Dem har inte hittat nån tumör på mig heller....
Svar på tråden 3:e prolaktintråden