Havannah 78 skrev 2009-07-28 17:55:34 följande:
Josefin L skrev 2009-06-01 14:45:49 följande: Hej på er alla, Jag har med för höga värden av prolaktin och har blivit satt på pravidel av min läkare. Har hört talas om att det ska finns "naturläkemedel" som kan ta ner värdena, men ställer mig kritisk till det. Vill höra mer er här på tråden hur era erfarenheter är av detta?
Hej,
Jag har ingen erfarenhet av just denna naturmedicin. Men tänk på att allt som säljs på apoteket är det forskat om. Du vet vad det innehåller, du vet ev biverkningar, du vet att du köper dte från kompetent personal, du vet att du fick det utskriven frpn en person som vet vad det handlar om osv osv.
De som säljs på ex hälsokosten är inte ofta forskad på och du vet inte alltid hur och vad det fungerar på. Så prata med din läkare om att du vill testa det, och blanda mediciner inte bakom din läakres rygg. Tänk om de slår ut varanda? Tänk om dina värden ist ökar och ingen tänker på att du ätit annan medicin i 4veckor? Det kan faktiskt göra det värre....
Nej, detta är saker som inte många tänker på men som det är bland de första vi fick lära oss på medicinkursen jag lästa nyligen. En del "superpreparat" som säljs på ex en hälsokost, om de gjorde så jätte underverk, tror ni inte att ett seriöst läkemedelsföretag hade/velat köpa upp den produkten då och sätta deras fabrikat på och på så sätt få in den bland läkare? På en del produkter så finns de inte ens en ordentlig innehållsdeklaration, eftersom det inte heller är lika hårda regler som på "vanlig" medicin.
Ja, dessa saker tänkte iaf inte jag på innan denna föreläsning. Hoppas ingen tar illa upp för att jag skrev ett ganska långt och ganska negativt inlägg....
Vill bli mamma: Jag beklagar verkligen. Jag hade ett mf nu i maj. Jag vet hur tomt och konstigt allt blir, Kram..