Tussiluskan skrev 2009-08-30 08:59:28 följande:
vill bli mamma 2009 skrev 2009-08-29 22:58:06 följande:
Ja, alltså, det är ju meningen att jag ska ta en tablett tre gånger i veckan. Varje tablett är på 75 mikrogram. Men jag har inte lyckats med att ta så många, eftersom jag blir i princip däckad av ett piller (illamående, yrsel, extrem trötthet mm). För mig låter det alltså helt otroligt med 3 tabletter om dagen - då skulle jag DÖ! Har du kanske trappat upp under en lång period? Eller så kanske du inte känner av medicinen så mycket? Eller mår du också jättedåligt?
Jo, det var ju en upptrappning. Den tog väl 2 månader. Kroppen mådde hyffsat upp till 2 tabletter (bara lite yrsel o huvudvärk, någon enstaka svimning), men 3 tabletter är ganska tufft. Sedan fuskade jag lite med medicinen i somras för att orka med allt. Så nu har jag gjort en hemmagjord upptrappning upp till 3 tabletter per kväll igen. Det gäller att krypa i säng så snabbt som möjligt efter pillren, för kroppen reagerar starkt. Ryckningar, krypningar, vansinnigt illamående.
Jag mår olika bra olika dagar, men har ännu inte tagit någon sjukdag, vilket jag är stolt över. Har ett stressigt jobb som högstadielärare och måste ibland ligga ner o vila 5 minuter mellan lektionerna.