• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (hhmmm???)

Man är uppenbarligen inte så ensam som man trodde =).
    Har också lite ångest idag, alla andra tycks ha planer men själv sitter man här med sonen och inte en enda inbjudan nånstans =(. Kan få en att sakna tonåren då man ALLTID hade nån tillställning med massor av vänner som hade urkul ihop. Inte roligt att vara vuxen längre...

• Anonym (mammaT2)

Nä så kul är det inte..åkte iväg med barnen på lite midsommarfirande, visst va de underbart att se hur kul dom hade, men jag kände mig totalt låg, såg glada familjer runt mig, skratt och skoj, själv fick jag anstränga mig att se glad ut, tänk vad påfrestande det är med storhelger..

• Alm

Hemma med gubbe o barn. Visst e det trist att ingen bjudit oss i år. Har själv bjudit så många gånger men men. Jag umgås med folket på fl det e ju trevligt (en stund till i alla fall gubbe o barn sover just nu)

• Mjolle

Frugan är och jobbar. Jag sitter hemma och redigerar färdigt bröllopsbilder som jag fotade i lördags.

Vi hann med en snabbis.. nej, inte SÅ, utan en midsommarlunch innan hon åkte. :)

• kompis

Hej var jätte glad för vrandra. Gör något extra för er, och så får ni jobba på att föbättra ert socila nät verk till nästa högtid. För mej är det första midsommar utan mina barn, dom är hos sin pappa. Ensamt! Den mannen jag dejtar nu, och har gjort det senast halv året vet inte om han älskar mej. Han jobbar hela helgen och har inte ens tid att skicka en sms kram. Så jag ska jobba och hoppas att dom som blev lediga tar vara på dagen/kvällen. Ha en trevlig midsommar

• Alemonia

För oss är det första midsommar med barn. Tanken var att vi skulle träffa kompisar som också har barn men har blivit sjuka så nu sitter vi själva hemma. Vi har tidigare idag varit iväg till midsommarfirande med majstång och allt där vi även träffade makens föräldrar och syster med familj. Att sitta hemma utan planer nu i kväll känns inte så kul men det ska bli sill och potatis och troligen senare i kväll lite WoW (för oss båda).
    Till nästa år ska jag se till att ordna så vi har något att göra även på kvällen om så bara att som förra året grilla här hemma med vänner (som i år är uppbokade på andra håll).

• logg81

Jag har tvättat och dammsugit. Rensat lite i garderober och fixat till på ställen som var helt hysteriskt röriga

Min tös är hos min mamma över dagen och leker med henne och hundarna.

Vartefter ska jag upp till henne och äta lite sen blir det att gå hem och köra igång med de sedvanliga kvällsrutinerna för tösens nattning.

Förhoppningsvis kan jag tvinga med en kompis att gå ut och ta ett par öl imorgon. Får se hur hon mår

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Anonym (Ensam mamma)

Jag är ensamstående med ett barn, och är dessutom gravid. Blivande pappan är en man som jag hade en kort relation med, han gjorde slut för ett halvår sen ca.
    Storhelger är verkligen ingen höjdare när man är ensamstående med barn - det känns alltid som att man hamnar mitt emellan, så att säga.
    Man blir sällan hembjuden till andra barnfamiljer - jag upplever iaf inte att man blir det då man är ensamstående. Och nu när jag är gravid så blir jag inte heller medbjuden till singelvännerna och deras fester.
    Har två nära väninnor som - trots att de har sambos - jag och sonen ofta blir medbjudna till, men den ena har åkt till sin släkt många mil bort över midsommar, och den andra väninnan jobbar idag.

Jag har heller inte ansträngt mig för att bli bortbjuden någon annanstans heller - även om det känns för jävligt att "sitta här" själv.

Har iaf varit på traditionellt midsommarfirande med min son idag, och nu håller jag på med mat så vi ska snart äta färskpotatis och kött, och sen jordgubbar.
    Jag försöker att se det positiva i det hela, och det är att jag iaf är tillsammans med min son, och att han har haft det skoj idag.

Skönt att höra att det är fler som inte är på stora firanden och fester idag.

• Anonym (deppig)

Här är en till som bara firar med familjen.

Trots att vi bott här i 9 år nu, så har vi ingen att fira midsommar med. Alla andra runt omkring oss är "infödingar" och firar med varandra och de vi umgås med i bland firar med barndomsvänner eller sina familjer.

Känns lite deppigt faktiskt. ..vi var nere på det stora midsommarfirandet här i området och alla andra familjer (kändes det som) hade sällskap av andra utom vi.

Ja ja..vi får göra det bästa av det. Vi har ätit en god middag, vi ska snart gå en promenad med hunden, sen blir det jordgubbar med grädde och sällskapsspel.

Skön midsommar önskar jag er!

• Anonym (en till)

vi har inte heller många vänner.så det blir äta midsommar mat med sambon o barnen.Dricka några öl.

Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?