• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell

Nu ska jag försöka börja dagen Har suttit i telefonen i stort sett hela fm. Syrran förde över pengar förra veckan som inte hade kommit in som sen visade hade det med inte under hennes namn utan under lön så det var lite arbete att få reda på vart dom pengaran kom ifrån. Svamligt... Men nu är det gjort och jag ska se till att få på mig kläder och även Belle. Sen ska vi handla lite så vi kan ta med lite dricka och nåt ätbart till badet sen.

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-02 11:22:13 följande:
    Jag hade tänkt handla lite på stan i dag, men lyckades glömma mobilen hemma, o jag har ingen lust att vara onåbar med ungarna i skola o förskola... så jag köpte bara en mandelcroissant (!) o vandrade hem igen. Hoppas så vädret håller i sig så vi kan åka till kusten i helgen.
    Ibland kan jag få lite småpanik när jag upptäcker att mobilen blivit kvar hemma - man vill ju kunna bli nådd om det händer nå´t på förskolan med Linn...
    Men sen brukar jag ta ett djupt andetag och tänka att det funkade ju "förr" innan mobilen stt i var mans hand och dessutom har dom numret till Paul om det skulle vara superduper akut
    Kusten låter mysigt, själv ska jag jobba *yippey*
  • Kibell

Hemma efter en tur till centrum. Belle klagade på att hon var trött. När vi gått en bit kräktes hon Vet inte om det beror på att hon knappt ätit eller om det är värme eller en kombo. Så vi får väl se hur det blir med bad sen. Belle hävdar att hon orkar men jag vet inte om jag vill ta dit henne...

♥Älskar min Isabelle♥
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-02 12:52:26 följande:
    Ibland kan jag få lite småpanik när jag upptäcker att mobilen blivit kvar hemma - man vill ju kunna bli nådd om det händer nå´t på förskolan med Linn...Men sen brukar jag ta ett djupt andetag och tänka att det funkade ju "förr" innan mobilen stt i var mans hand och dessutom har dom numret till Paul om det skulle vara superduper akut Kusten låter mysigt, själv ska jag jobba *yippey*
    Du har ju så rätt... men det känns i alla fall inte bra!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-02 13:47:16 följande:
    Du har ju så rätt... men det känns i alla fall inte bra!
    Jag känner som sagt likadant, försöker bara peppa mig själv just i såna lägen

Nu ska Linn och jag till Norrtälje, vi ska hämta ut Tavegyl just in case. Hon var lite besvärad av klåda i natt men inte bärre än att det stillades med kylbalsam, eftersom barnläkarmottagningen har stängt i morrn så ville jag bara gardera mig och nu när vi har receptet kan jag lika gärna passa på att hämta ut det.
    Dessutom såg jag att det är sista dagen jag har frikort på medicin så jag tänkte passa på att hämta ut så mkt jag bara kan av mina astmamediciner samt värktabletter - systemet är till för att utnyttjas
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-02 14:05:07 följande:
    Jag känner som sagt likadant, försöker bara peppa mig själv just i såna lägen Nu ska Linn och jag till Norrtälje, vi ska hämta ut Tavegyl just in case. Hon var lite besvärad av klåda i natt men inte bärre än att det stillades med kylbalsam, eftersom barnläkarmottagningen har stängt i morrn så ville jag bara gardera mig och nu när vi har receptet kan jag lika gärna passa på att hämta ut det.Dessutom såg jag att det är sista dagen jag har frikort på medicin så jag tänkte passa på att hämta ut så mkt jag bara kan av mina astmamediciner samt värktabletter - systemet är till för att utnyttjas
    Kan du få prinsessplåster också?

Jag har hört att potatismjöl kan hjälpa mot vattkopporklåda...
  • Kibell

Svalis, är det vattkoppar Linn har?

Belle somnad på soffan strax efter det vi kom hem. Så det blir inget bad nu på em. Får se hur hon mår ikväll om hon kanske orkar då.

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-07-02 14:15:16 följande:
    Svalis, är det vattkoppar Linn har?Belle somnad på soffan strax efter det vi kom hem. Så det blir inget bad nu på em. Får se hur hon mår ikväll om hon kanske orkar då.
    Ingen som vet om Linn har vattkoppor eller ej, hennes röda prickar ser helt klart ut som vattkoppor men det har inte blivit "blåsor", enligt barnläkarmottagningen så kan det ta ända upp till fyra-sex dagar innan dom "koppar sig så än så länge betraktar vi det som vattkoppor...
    Värmeutslag är det inte iallafall.
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-07-02 13:23:16 följande:
    Hemma efter en tur till centrum. Belle klagade på att hon var trött. När vi gått en bit kräktes hon Vet inte om det beror på att hon knappt ätit eller om det är värme eller en kombo. Så vi får väl se hur det blir med bad sen. Belle hävdar att hon orkar men jag vet inte om jag vill ta dit henne...

Kan ju ycket vöäl vara värmen som gör att hon mår dåligt och det bästa är ju då att hålla sig inomhus även om det är tråkigt
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-07-02 14:18:05 följande:
    Kan ju ycket vöäl vara värmen som gör att hon mår dåligt och det bästa är ju då att hålla sig inomhus även om det är tråkigt
    Sen så är hon dålig på att dricka precis som jag. Men när hon vcaknar ska jag se till att hon får i sig  nåt.
    ♥Älskar min Isabelle♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13