• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Caffreys
    MRSVi skrev 2009-07-02 19:52:17 följande:
    Sista veckan i juli ska vi till samma ställe på sydkusten som vi varit till två somrar innan, hoppas på bra väder hela veckan. Sen ska vi nog upp till Chester i norra England några dar, vi bodde där innan. O så kollar jag förstås Ryanairs sida regelbundet... men vi har inget planerat annars, en massa dagsutflykter bara.Själv då?
    Hade ju lite planer tidigare men pga dubbla hyror iom flytten samt nuvarande sjukskrivning så avbokade jag det som var bokat. Nu kommer jag att ta dagen som den kommer och göra det som faller en in.
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-02 19:28:40 följande:
    Härligt att du är nöjd Här blev det ochså hämtpizza Linn var med mig till pizzerian, när jag frågade vilken pizza hon ville ha sa hon högt o ljudligt- Pizza är skitäckligt, jag vill ha nudlar o kall korv....
    Jag vill också ha hämtpizza!

Mats grillar kyckling. Vi har sovit allihop. Jag en liten stund och Mats i mer än två timmar. Gustav sover fortfarande.

När jag var liten, trodde jag att pizza var så äckligt att jag skulle dö om jag åt det
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi
    Caffreys skrev 2009-07-02 19:54:06 följande:
    Hade ju lite planer tidigare men pga dubbla hyror iom flytten samt nuvarande sjukskrivning så avbokade jag det som var bokat. Nu kommer jag att ta dagen som den kommer och göra det som faller en in.
    Det är inte helt fel heller.
  • Kazeer

Mats och jag satt ute och åt middag. Nu, när solen inte gassar längre, så är det riktigt skönt ute. Jag har ätit två små potatisar och en halv kycklingklubba och är proppmätt. Ligger på soffan och hoppas att illamåendet inte kommer. Fast med tanke på att Ernst huserar i TV-rutan, så är det väl något att hoppas på i onödan...

• MRSVi

Mina barn var trötta o ville gå o lägga sig tidigt igen... men nu ligger Alice o sjunger.

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-02 19:53:50 följande:
    Vi har ätit, jag gjorde en snabb o svingod efterrätt med vaniljglass, hallon, hackad mandel, mald kanel o flytande honung ringlad ovanpå. Alice ville förstås bara ha glass o kanel. Nu ser barnen på Scooby Doo.
    Låter gott
    Glass o kanel låter ochså gott
    Linn fick nudlar o korv, vad annars

I kylskåpet väntar Joakims "tårta" dvs maräbgbottnar, grädde & jordgubbar - enkelt o gott
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-02 20:14:19 följande:
    Mats och jag satt ute och åt middag. Nu, när solen inte gassar längre, så är det riktigt skönt ute. Jag har ätit två små potatisar och en halv kycklingklubba och är proppmätt. Ligger på soffan och hoppas att illamåendet inte kommer. Fast med tanke på att Ernst huserar i TV-rutan, så är det väl något att hoppas på i onödan...
    Ernst får man ju kräksjukan av
  • S vali s

Jag insåg precis att nu har jag ingen "Linnfri" dag förns den 19e augusti då jag börjar jobba efter semestern...
    Jag älskar min underbara dotter men jag älskar även de få timmar utan henne, då man liksom hinner göra nägot från a till b utan en massa avbrott, att kunna "höra" sina egna tankar.
    Nåja, Paul lovade att ta med sig Linn in till jobbet ngn fm så kan jag hämta upp henne efter lunch - låter som en bra ide

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-02 20:46:31 följande:
    Ernst får man ju kräksjukan av
    I början med "Sommartorpet" så gillade jag honom men nu är det bara {#lang_emotions_throwup}
Svar på tråden Kärringmaffian del 13