Inlägg från: modestyonly |Visa alla inlägg
  • modestyonly

Kärringmaffian del 13

Halloj!
    Nu har Oscar och J åkt iväg på semester till kusiner, så nu är man bara tonårsmamma nästan en vecka..
    Är ledig idag och imorgon, sen är det, jobb för hela slanten..

• modestyonly

Idag sov jag till 12, fick med mig en blondin hem igår, men vad sjutton, det är ju Pride

Idag ska jag försöka göra lite nytta hemma, så jag får lite mer ordning, har ju påbörjat en rensning, vilket innebär att det är saker överallt! Helst skulle jag behöva lägga upp lite auktioner också, men det finns ju gränser för vad man orkar med!!

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-29 18:13:15 följande:
    ... och när den här dagen tar slut så kommer det en morgondag
    Viserligen, men då jobbar jag
    Men jag har börjat göra lite nytta iaf...plockar lite leksaker!
    Tänkte göra köttfärssås, men så fattas tomatsås...varken krossade eller passerade hemma, orkar inte gå till Ica, så jag får väl tänka om..pannbiff kanske..
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-29 19:18:52 följande:
    Pannbiff e gott Ibland undrqar jag lite över folk, varför överhuvudtaget låtsas man vara intresserad när allt som sägs ändå bara går in genom ena örat o ut genom det andra Senast nu i helgen pratade jag mycke, öänge o ingående om att vi ska "renovera" dvs slå ut väggen mellan Anna o Joakims rum och at vi ska sätta fart så fort Joakim hjar flyttat, dvs på söndag.Vi disjuterade färger, golv, bäddsoffor... ja name it och hon var mycke engagerad i diskussionen och kom med synpunkter osv.I dag stod vi o pratade igen, jag berättade att J håll på att packa ner sina grejer- Men det är väl inte så bråttom? Hans rum kan väl stå ett tag så han har någonstans att vara om han kommer hem en helg eller så...- Vi ska ju börja fixa till ar4betsrummet så fort han flyttar- Va Ska ni renovera Ja, det var typ fyra dagar sen vi satt och pratade om det  Allvarligt, jag skiter i om hon har koll på vad vi ska göra här hemma men ibland får jag känslan av att folk bara pratar utan att lyssna och det är rätt trist tycker jag, då ägnar jag hellre den tiden till något annat...
    Det blev en improviserad köttfärssås, som saknade både tomatsås och vitlök, men med hackade förska tomater, en massa kryddor och en skvätt grädde, så blev den väldigt god, tillsammans med dinkelpasta!! resten av köttfärsen blev tacokryddad och går nog åt under veckan, när jag jobbar!!

Trist med folk som bara låtsas lyssna, men allvarligt om man snackat så djupgående om renoveringen, måste man nog vara lite koko om inget fastnat i huvudet!!
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-29 21:39:53 följande:
    ja som alla färstår så ska det ju stå allergisk och inte aööergisk
    Är van att tolka dina "felstavningar" även om det ibland krävs lite tankemöda

Nu dags att läsa en bok, koppla av och sova, ska upp och jobba imorgon..
  • modestyonly

Oscar älskar också filtar, hämtar ofta 2-3 stycken och gosar ihop sig med "gosisarna" och kuddar

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-31 08:14:51 följande:
    kazeer: Kul med "toaframsteg" för Gustavs skull Kanske mindre kul att inte få ha datorn ifred Linn är totalt ointresserad av datorn, vi har försökt introducera henne. Köpt spel, suttit med henne osv. men som sagt noll intresse o först tyckte vi att det var lite tråkigt, "alla" hennes jämåriga är superintresserade och spelar för fulla muggar.Vi diskuterade det hela Paul o jag o kom fram till att det var rätt puckat av oss att försöka få henne intresserad av datorer när hon leker så bra på egen hand med sina andra saker, datorintresset lär komma förr eller senare ändå
    Oscar har inte heller visat annat intresse av datorn, än att se lite filmsnuttar på youtube! Med tanke på hur lätt ungar fastnar i databeroende, så gör jag inget aktivt för att han ska bli intresserad, det kommer, så småningom! Jag resonerar som er, bättre med leken så länge dom är nöjda med det!
  • modestyonly

Imorse vaknade jag för tidigt, ville sova ut, kände mig inte utsövd, men kunde inte somna om! Men nu är jag uppe i tid iaf, ska sticka till jobbet vid 12, så jag kanske hinner göra nån nytta innan jag drar iväg!!!

• modestyonly

Tjenixen!
    Jobbat kväll och ska nu försöka varva ner och sova tidigt eftersom jag börjar 7 imorron!!

Svar på tråden Kärringmaffian del 13