• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi

Jag har en liten katt i knät, hon tar alltid siesta så här dags.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-14 17:33:10 följande:
    Ja... men vad f*n man får ju inget pris *Brrrr* Jag fryser som en besatt Var tvungen att kolla hur kallt/varmt det var - 20grader utomhus o 24 inomhus... jag borde inte frysa med andra ord
    Varningsflagg! Har du feber?
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi
    Ja... men vad f*n man får ju inget pris *Brrrr* Jag fryser som en besatt Var tvungen att kolla hur kallt/varmt det var - 20grader utomhus o 24 inomhus... jag borde inte frysa med andra ord
    Solfrossa?
  • modestyonly
    Men -20 är ju ganska kallt
    men skämt åsido, låter som feber på G..
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-14 17:35:02 följande:
    Varningsflagg! Har du feber?
    Nå´t mög är det

Solfrossa Näe, vi har mest varit inomhus idag...
    Fasiken att det ska vara så jobbigt att ha besök, först kaffe, sen lunch o slutligen ännumer kaffe
    Hann ju nätt o jämt ladda diskmaskinen o pusta ut efter att syrran åkt så var det dags att börja tänka på middagen...
    ... som tur var så blev jag "#störd"  Grannens kids kom o ville kika på Mysan och som den fjantiga "mamma" jag är ville jag övervaka det hela - med all rätt
    Jag kanske har för höga krav men eftersom Linn lärde sig på tio minuter hur man skulle bete sig, dvs att inte jaga kattungen så utgick jag från att en som är 1 1/2år äldre ochså skulle förstå.
    Tyvärr fick jag säga till alldeles för många ggr och slutligen skicka hem barnen. Kanske är jag fjompig i överkant men jag vill inte ha en katt som skyggar för barn eller blir allmänt hispig utan försöka skapa de bästa förutsättningarna dvs. de som umgås med katten gör det på kattens villkor....
  • modestyonly

Svalis: Man kan tycka vad som helst, men i ditt hem gäller dina regler ch det som inte känns bra för dig ska du utgå ifrån! Katten är ju ny hos er, så lite lugn och ro måste den få i början!!

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-14 19:39:22 följande:
    Svalis: Man kan tycka vad som helst, men i ditt hem gäller dina regler ch det som inte känns bra för dig ska du utgå ifrån! Katten är ju ny hos er, så lite lugn och ro måste den få i början!!
    Det var lite så jag kände ochså... 
    Dessutom blir jhag vansinnig på kids som inte lyssnar
    - Jaga inte kattungen
    - Jag vet!!
    - Varför jagar du kattungen om du nu vet att du inte ska jaga den?
    - Jag vet det....
    Fortsatte att jaga....

{#lang_emotions_demon}

Lite roligt var det dock, grannen kom över o ville höra hur kidsen hade uppfört sig.
    "Stora" tjejen hade skvallrat att liltjejen inte skött sig - var det verkligen så
    Ja....

Jisus, tur att man bara har ett barn... ja i samma ålder alltså, så superjobbigt att behöva leva med - men då sa hon.... men hon gjorde.... då svkallrar jag...
  • Kazeer

Mats har lärt Gustav att spela luftgitarr Jag får försöka hitta lite passande musik i morgon så att vi kan fortsätta öva

• Kazeer

Jag har mått så bra i ett par dagar ... ända fram till middagen ikväll. Trots att jag åt mindre än hälften av vad jag brukar så slog illamåendet till och maten kom i retur. Det känns som ett sånt bakslag, en j-vla fet käftsmäll

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-14 20:11:08 följande:
    Mats har lärt Gustav att spela luftgitarr Jag får försöka hitta lite passande musik i morgon så att vi kan fortsätta öva
Svar på tråden Kärringmaffian del 13