• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-08-10 22:45:40 följande:
    Men det är ju en töntkryssning, typ 80% pensionärer, 10% nyblivna 18åringar och 10% barnfamiljer som alla åker för att äta buffe o handla taxfree
    Hoppas ni får riktigt trevligt!
  • MRSVi
    modestyonly skrev 2009-08-10 22:07:38 följande:
    Vi åker en tur till Åland imorgon också, men vi åker en 24-timmars, med Birka paradise
    Hoppas ni också får riktigt trevligt!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-10 23:35:38 följande:
    Hoppas ni får riktigt trevligt!
    Det är jag övertygad om att vi kommer att få
    Vi trivs bra ihop Carola o jag o Linn & Liam funkar tillsammans dom med
    Den late får brått när det blir kväll
  • Kazeer

God förmiddag!

Jag gick och lade mig före nio igår kväll. Vaknade ett par gånger under natten pga dånande regn och åska.

Gustav har börjat på förskolan idag. Det blir tisdagar, onsdagar och torsdagar kl 9-14 tillsvidare. Han ville inte gå in, när vi kom dit. Det var FEL dörr. Nu efter sommaren har omorganisationen trätt i kraft och det är nya avdelningar som gäller. Gustavs gamla avdelning Ängen har slagits ihop med Hagen och heter nu Hajen. Kapprummen finns vid gamla Hagens ingång. Nåväl, när jag väl hade fått in honom genom dörren och han hade fått undersöka alla krokar i kapprummet så satte han igång att leka och hade knappt tid att säga hej då till mig.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Innan vi gav oss iväg, hjälpte Gustav mig att städa. Medan jag bäddade våra sängar, plockade i Gustavs rum och vek tvätt, skötte Gustav dammsugaren. Han höll på i gott och väl 30 minuter.

• Kazeer
    stora storken skrev 2009-08-10 21:43:59 följande:
    I övrigt är det bra....åkte buss i morse...som jag aldrig gör annars...men det är så dåligt med parkeringar så nu tog jag tjuren vida hornen köpte ett 30 dagars kort...det går juh bra nu när vi inte behöver köra W till dagis i U-a..
    Mats funderar på att börja ta tåget till jobbet. Han är väldigt anti-kollektivtrafik men kan tänka sig att testa. Problemet är att han måste ha bil i jobbet vissa dagar men det är ju bara att planera och ha lite framförhållning så ska det nog funka.
  • Caffreys

God morgon!

Igår tillbringade vi dagen på Skansen. Var inne på akvariet och fick i klapphörnan träffa en pytonorm vilket både jag och Amelie gladeligen klappade. Där fanns även en stor hårig fågelspindel som iallafall inte jag vill röra. Men eftersom Amelie gjorde det så ville ju inte jag vara sämre. Även jag fick känna på den. Den var så len o mjuk (trodde aldrig jag skulle säga detta om en spindel).

När vi åkte därifrån tåg vi spårvagnen till Norrmalmstorg, sen vidare med buss till Slussen och därifrån t-bana till Medis. Vid Medis gick vi och åt på en Indisk restaurang. Sen åkte vi hem, kom vem runt 21.30. Båda mycket trötta, jag med ett skitont knä. men vad gjorde det vi hade en mycket trevlig dag.

Med tanke på inträdesavgiften på Skansen och på hur månnga ggr jag varit där på mindre än ett år så tror jag att jag ska köpa ett årskort.

• Caffreys

Svalis och Moddan
    Hoppas ni får det trevligt på kryssningen

MrsV
    Ser trevligt ut, hoppas även ni får en kul dag.

Kazeer
    Tänk vad lite förändringar kan "ställa" till det. Men allt ordnade sig.

• Caffreys
    Kazeer skrev 2009-08-11 09:44:15 följande:
    Mats funderar på att börja ta tåget till jobbet. Han är väldigt anti-kollektivtrafik men kan tänka sig att testa. Problemet är att han måste ha bil i jobbet vissa dagar men det är ju bara att planera och ha lite framförhållning så ska det nog funka.
    Ofta är det en vane sak. Bara man kommer in i det så upptäcker man att man kan använda tiden, ex. läsa en bok eller bara koppla av.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13