Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
God morgon.
I dag ska vi ut på äventyr...
http://www.pettittsadventurepark.co.uk/index.asp
Barnen vet inte vart vi ska, men de blir förhoppningsvis nöjda.
God förmiddag!
Jag gick och lade mig före nio igår kväll. Vaknade ett par gånger under natten pga dånande regn och åska.
Gustav har börjat på förskolan idag. Det blir tisdagar, onsdagar och torsdagar kl 9-14 tillsvidare. Han ville inte gå in, när vi kom dit. Det var FEL dörr. Nu efter sommaren har omorganisationen trätt i kraft och det är nya avdelningar som gäller. Gustavs gamla avdelning Ängen har slagits ihop med Hagen och heter nu Hajen. Kapprummen finns vid gamla Hagens ingång. Nåväl, när jag väl hade fått in honom genom dörren och han hade fått undersöka alla krokar i kapprummet
så satte han igång att leka och hade knappt tid att säga hej då till mig.
Innan vi gav oss iväg, hjälpte Gustav mig att städa. Medan jag bäddade våra sängar, plockade i Gustavs rum och vek tvätt, skötte Gustav dammsugaren. Han höll på i gott och väl 30 minuter.
God morgon!
Igår tillbringade vi dagen på Skansen. Var inne på akvariet och fick i klapphörnan träffa en pytonorm vilket både jag och Amelie gladeligen klappade. Där fanns även en stor hårig fågelspindel som iallafall inte jag vill röra. Men eftersom Amelie gjorde det så ville ju inte jag vara sämre. Även jag fick känna på den. Den var så len o mjuk (trodde aldrig jag skulle säga detta om en spindel).
När vi åkte därifrån tåg vi spårvagnen till Norrmalmstorg, sen vidare med buss till Slussen och därifrån t-bana till Medis. Vid Medis gick vi och åt på en Indisk restaurang. Sen åkte vi hem, kom vem runt 21.30. Båda mycket trötta, jag med ett skitont knä. men vad gjorde det vi hade en mycket trevlig dag.
Med tanke på inträdesavgiften på Skansen och på hur månnga ggr jag varit där på mindre än ett år så tror jag att jag ska köpa ett årskort.
Svalis och Moddan
Hoppas ni får det trevligt på kryssningen
MrsV
Ser trevligt ut, hoppas även ni får en kul dag.
Kazeer
Tänk vad lite förändringar kan "ställa" till det.
Men allt ordnade sig.