• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Boppie: Den stora spindeln hade jag inte rört! No way! Så stora spindlar får mig att börja gråta ... av skräck. Ormen, däremot, hade inte varit några problem. Årskort på Skansen kan nog vara en god idé om ni är där ofta. Skånes djurpark fungerar så att första gången du betalar inträde får du en biljett som räcker året ut.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • modestyonly

Idag var Oscars första dag på dagis, det gick bra, trots att han absolut inte ville dit innan!! Men när hans kompisar ropar Oscar!! Säger han, "jag heter Raphael"!!! Tror turtles har stigit honom åt huvudet!!!

Nu ska vi packa ner lite saker och åka iväg på kryssning!!

• Kibell

Vi har fått tillökning, en vit, len och blank sak...

...en tvättmaskin! Äntligen!!!

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s

Hej

Vi har haft en helt underbar dag, dock höll den på att sluta i total katatrof
    Precis när båten skulle lägga till iMariehman på fm upptäckte vi att SmutsBamse var borta *katastrof*
    Jasg fick rusa iväg till de båda barnrummen och restaurangen - utan framgång
    Inte så mkt mer att göra än att gå iland, Linn saknade sin Bamse men var tapper och tröstade sig med att hon hade "reservBamse" hemma.
    När vi sen klev ombord på båten för att åka hem frågade vi i receptionen - ingen Bamse där. Innan vi gick för att äta buffe tog jag Linn och gick till ena barnrummet, i ena hörnet hade dom en "kuddhörna" och tänk - längst under alla kuddar i ett hörn låg Bamse
    Linns blick när hon fick syn på Bamse var obetalbar - kärlek helt enkelt och gissa sen en som vägrade att släppa Bamse under resten av resan

Förutom Bamseäventyret så har vi roat oss med shopping, fika och bad i Mariehamn och haft super, super mysigt tillsammans

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-11 09:01:12 följande:
    God morgon.I dag ska vi ut på äventyr...www.pettittsadventurepark.co.uk/index.aspBarnen vet inte vart vi ska, men de blir förhoppningsvis nöjda.
    Jag antar att barnen var mkt nöjda med dagen och att du har tagit ett o annat foto
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-11 09:40:20 följande:
    Innan vi gav oss iväg, hjälpte Gustav mig att städa. Medan jag bäddade våra sängar, plockade i Gustavs rum och vek tvätt, skötte Gustav dammsugaren. Han höll på i gott och väl 30 minuter.
    Duktig kille, fortsätter han så kommer han att vara rena rama svärmorsdrömmen om några år
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-08-11 10:07:05 följande:
    God morgon!Igår tillbringade vi dagen på Skansen. Var inne på akvariet och fick i klapphörnan träffa en pytonorm vilket både jag och Amelie gladeligen klappade. Där fanns även en stor hårig fågelspindel som iallafall inte jag vill röra. Men eftersom Amelie gjorde det så ville ju inte jag vara sämre. Även jag fick känna på den. Den var så len o mjuk (trodde aldrig jag skulle säga detta om en spindel).När vi åkte därifrån tåg vi spårvagnen till Norrmalmstorg, sen vidare med buss till Slussen och därifrån t-bana till Medis. Vid Medis gick vi och åt på en Indisk restaurang. Sen åkte vi hem, kom vem runt 21.30. Båda mycket trötta, jag med ett skitont knä. men vad gjorde det vi hade en mycket trevlig dag.Med tanke på inträdesavgiften på Skansen och på hur månnga ggr jag varit där på mindre än ett år så tror jag att jag ska köpa ett årskort.
    Låter supermysigt
    Skanskens årskort är rätt billigt har jag fö mig, iallafall om man jämför med vad entrepriset för en gång är.
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-11 15:39:33 följande:
    Idag var Oscars första dag på dagis, det gick bra, trots att han absolut inte ville dit innan!! Men när hans kompisar ropar Oscar!! Säger han, "jag heter Raphael"!!! Tror turtles har stigit honom åt huvudet!!!Nu ska vi packa ner lite saker och åka iväg på kryssning!!
    Härliga Oscar
    Själv har jag varit på Åland tillsammans med Penny, Aztec, Fiona och Molly - märkligt nog var alla väldigt lika Linn
    Hoppas att ni får trevligt på kryssningen
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-08-11 20:43:27 följande:
    Vi har fått tillökning, en vit, len och blank sak......en tvättmaskin! Äntligen!!!
    Jag hann att tänka - en kattunge, en dansråtta...
Svar på tråden Kärringmaffian del 13