• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • stora storken

God kväll...

Första dagen på jobbet efter semester....bara 11 månader kvar till nästa sommar semester...

Landade på jobbet och där var det 0 luft - ventilationen fungerar troligen inte och har någon ringt om det....VA? ska man göra det....trodde det var tillfälligt...så hur länge har ni gått i detta...ja så där 3 veckor....tillfälligt...undrar hur man tänker...{#lang_emotions_yell}..
    Hade värdens huvudvärk innan dagen var över....och inne var det ca 30 grader och ingen luft....*Jippppiiiiii*NOT*...

I morgon ska jag ringa ventilationskillarna,...så får dom åter komma och konstatera att fastigheten är för stor för den "lilla" ventilationen och tyvärr blir er byggnad drabbad....som alla andra gånger...

Nu har jag gnällt klart....i övrigt så blev det en flygande start....med "kund" på sjukhus och en massa "rapport" från mina kollegor....längtar efter semester... ...men det är så det skall vara...så man kommer igång igen...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

I övrigt är det bra....åkte buss i morse...som jag aldrig gör annars...men det är så dåligt med parkeringar så nu tog jag tjuren vida hornen köpte ett 30 dagars kort...det går juh bra nu när vi inte behöver köra W till dagis i U-a..

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-08-10 21:43:59 följande:
    I övrigt är det bra....åkte buss i morse...som jag aldrig gör annars...men det är så dåligt med parkeringar så nu tog jag tjuren vida hornen köpte ett 30 dagars kort...det går juh bra nu när vi inte behöver köra W till dagis i U-a..
    Paul har ochså blivit en bussåkare numera
    I början kändes det väl inte så himla lattjolajben men nu när han vant sig så är det helt ok, han hinner läsa mycke på bussen
    Men du, du vet ju hur det är med problem som uppstår på jobbet, antingen så är de tillfälliga eller så tar någon annan tag i det
  • S vali s

Har precis förberett morgondagen, dvs packat ner badkläder o handduk samt ett ombyte till Linn
    Nu är det bara att hålla tummarna för att väderprognosen håller i sig så vi får sol o +20grader - annars kan det bli lite långtråkigt i Mariehamn
    Iofs så skulle ju jag o Carola kunna sitta o pladdra utan att det gick någon nöd på oss men kidsen...

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-10 21:54:00 följande:
    Har precis förberett morgondagen, dvs packat ner badkläder o handduk samt ett ombyte till Linn Nu är det bara att hålla tummarna för att väderprognosen håller i sig så vi får sol o +20grader - annars kan det bli lite långtråkigt i Mariehamn Iofs så skulle ju jag o Carola kunna sitta o pladdra utan att det gick någon nöd på oss men kidsen...
    Vi åker en tur till Åland imorgon också, men vi åker en 24-timmars, med Birka paradise
  • S vali s

jag vet inte om Linn när en förhoppning om att få fötterna att växa av vatten...
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-10 22:07:38 följande:
    Vi åker en tur till Åland imorgon också, men vi åker en 24-timmars, med Birka paradise
    Vi åker en sån där töntkryssning fråm kapellskär
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-10 22:09:16 följande:
    Vi åker en sån där töntkryssning fråm kapellskär
    Haha, det var du som sa det
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-10 22:21:00 följande:
    Haha, det var du som sa det
    Men det är ju en töntkryssning, typ 80% pensionärer, 10% nyblivna 18åringar och 10% barnfamiljer som alla åker för att äta buffe o handla taxfree
Svar på tråden Kärringmaffian del 13