• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-15 21:40:43 följande:
    Jag hade tänkt mig en lugn kväll, inte krogen, inga barn, bara såsa hemma...Men så fick Oscar ett anfall av mamma längtan och eftersom han sällan är mamma gris, så kunde jag inte låta bli att låta honom koma hit, när krokodiltårarna föll och han absolut ville till mamma....nåja, vad är en bal på slottet!!
    Sånt är svårt att motstå men vad är väl en bal på slottet jämfört med mys med barnen
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-15 21:42:20 följande:
    Man behöver ju inte vara ute o flänga varje dag!
    Näe, men nå´t kul kan man ju göra. Inte för att städa är så kul men ibland behövs det ju...
  • S vali s

I morgon har Paul o jag "7årsdag" - det är väl då den berömda 7årskrisen ska komma
    Kanske hägrar vårat första gräl runt knuten   Vore ju spännande, under våra sju år har vi än så länge bara varit lite småputt på varandra sådär ett par minuter eller så

Nåja, jag fick "fria tyglar" och bestämma hur vi ka fira dagen... Funderade en stund och kom till slut fram till att Paul får inleda med att klippa gräsmattan - det behövs
    Sen åker vi in till stan och ser nya Nicke Nyfiken filmen och äter en god middag
    Vi garvade lite åt "firandet" men konstaterade att det är fullkomligt naturligt att vi firar med en "familjehappening"  

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-08-15 23:15:45 följande:
    I morgon har Paul o jag "7årsdag" - det är väl då den berömda 7årskrisen ska komma Kanske hägrar vårat första gräl runt knuten   Vore ju spännande, under våra sju år har vi än så länge bara varit lite småputt på varandra sådär ett par minuter eller så Nåja, jag fick "fria tyglar" och bestämma hur vi ka fira dagen... Funderade en stund och kom till slut fram till att Paul får inleda med att klippa gräsmattan - det behövs Sen åker vi in till stan och ser nya Nicke Nyfiken filmen och äter en god middag Vi garvade lite åt "firandet" men konstaterade att det är fullkomligt naturligt att vi firar med en "familjehappening"  
    Det låter som en bra plan, tycker jag.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-15 23:16:47 följande:
    Det låter som en bra plan, tycker jag.
    Nu ska jag bara bestämma vart vi ska äta...
    Svåra beslut att fundera på såhär på kvällskvisten

Ja, en tumme ochså för att huvudvärken o möget inte kommer tillbaka!

Stackars Molly... Lillkissen ligger och "snuttar" på henne och hon är inte riktigt bekväm med det men småmuttrar bara, Paul ville plocka bort katten men jag anser att vi inte ska lägga oss i djurens små bekymmer alltför mkt, dom måste fixa det själva, iallafall till en viss del...
  • Kazeer

God morgon!

Gustav har hittat farmors "hink" med tvättklämmor. Man kan ha väldigt kul med tvättklämmor

I natt har jag sovit som Pippi Långstrump. Gustav vaknade strax efter midnatt och bara grät och grät. Han låg mellan Mats och mig i farmors säng och den är smalare än den vi har hemma - inte mycket, men dock smalare. Jag tror han fick panik över att det var trångt. Efter ett tag satte jag mig upp och då lade han sig snabbt på mina kuddar och lugnade sig nästan meddetsamma. Så det fanns inte så mycket annat att göra för mig än att lägga mig med huvudet i fotänden. Sedan sov vi alla gott fram till klockan sex.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Svalis: Krya på dig! *kram* Hoppas att ni får en trevlig dag idag.

• Kazeer

Om en dryg timme ska vi fortsätta vår färd norrut mot Gävle med ett stopp i Uppsala. Jag ska se om jag kan hitta lekparken Storken nämnde. Har kollat på Google och hittat var stadsträdgården ligger. Först inboxade jag Storken och frågade men så kom jag på att jag har ju Internet, där jag kan hitta själv. Varför är man så snabb att fråga andra, när man faktiskt lätt kan hitta svaret själv...?

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-16 06:57:54 följande:
    Om en dryg timme ska vi fortsätta vår färd norrut mot Gävle med ett stopp i Uppsala. Jag ska se om jag kan hitta lekparken Storken nämnde. Har kollat på Google och hittat var stadsträdgården ligger. Först inboxade jag Storken och frågade men så kom jag på att jag har ju Internet, där jag kan hitta själv. Varför är man så snabb att fråga andra, när man faktiskt lätt kan hitta svaret själv...?
    50% av alla trådar här på FL skulle nog försvinna om folk googlade lite på egen hand först
    Hoppas att ni får en trevlig tripp idag

Numera ratar Linn våran säng, när hon kommer in till oss vid fyra-fem snåret på morgonen så löägger hon sig på sitt täcke nedanför min sida av sängen - det är för varmt o trångt i våran säng
  • MRSVi

God morgon.

Här skiner solen o Anton har återhämtat sig efter getingsticket. Jag vet inte vad vi ska hitta på i dag, vi har ett par olika alternativ...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13