• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-14 11:09:02 följande:
    Jag skummade hemsidan snabbt och konstaterade att det fanns en del för Linn, vi får se om inte annat så finns ju alltid BR och Olssons tyger
    Ja absolut, det finns alternativ!!
  • S vali s

Näe nu får det nog räcka med FL för en stund, har roat mig med att förundras över hur en o samma person lyckas förvandla tråd efter tråd till att fokusera på just hennes situation {#lang_emotions_dreamer}

Den late får brått när det blir kväll
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-08-14 11:15:48 följande:
    Näe nu får det nog räcka med FL för en stund, har roat mig med att förundras över hur en o samma person lyckas förvandla tråd efter tråd till att fokusera på just hennes situation
    Det har jag missat.
  • MRSVi

Vi var ute o handlade, en affär gjorde ett sånt deal där man fick en huvudrätt, en sidorätt, en efterrätt o en flaska vin för tio pund... jag gillar sånt! Så maken o jag äter musslor i kväll, sidorätten var en stor folieform med potatis o grönsaker med dressing, redo att ställa in i ugnen, perfekt för mig o barnen till fisken i morgon, efterrätten åkte in i frysen, o vinet går väl åt vid ett eller annat tillfälle.

• modestyonly
    MRSVi skrev 2009-08-14 12:08:15 följande:
    Vi var ute o handlade, en affär gjorde ett sånt deal där man fick en huvudrätt, en sidorätt, en efterrätt o en flaska vin för tio pund... jag gillar sånt! Så maken o jag äter musslor i kväll, sidorätten var en stor folieform med potatis o grönsaker med dressing, redo att ställa in i ugnen, perfekt för mig o barnen till fisken i morgon, efterrätten åkte in i frysen, o vinet går väl åt vid ett eller annat tillfälle.
    Låter som en mycket bra deal

Nu dags för mig att åka och jobba, känns som en mindre rolig deal idag, men bara att göra det
  • MRSVi
    modestyonly skrev 2009-08-14 12:19:49 följande:
    Låter som en mycket bra deal Nu dags för mig att åka och jobba, känns som en mindre rolig deal idag, men bara att göra det
    Ju fortare du är där, desto fortare får du åka hem igen!
  • Kazeer

Mormor kom hit en sväng. Vi har varit på biblioteket med en trött Gustav. Sedan åkte vi hem för att äta lunch, fortfarande med en trött Gustav. Nu sover både Gustav och mormor.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi

"Nej mamma, du kan gå själv o titta på blomutställningen på teatern, vi stannar hemma"...

Skulle inte tro det.

• Heisan
    modestyonly skrev 2009-08-13 22:54:37 följande:
    Vad är det för fel på hunden då? Så liten är den väl inte att den ska kissa inne fortfarande??
    Nej hon är över året, hon gör det bara när jag är i ett annat rum sovandes. Jag tror att det är en dominansmarkering mot ungarna. När hon var valp så kissade hon med jämna mellanrum vid Morgans huvud...
    Sedan så måste vi ransonera hennes vatten-får hon fritt så kan hon sätta i sig runt 5 liter/dag. O då blir det ju svårt att hålla sig...

Men yippie-taxen är äntligen rumsren vid snart ett års ålder-håller tummarna för att hon inte börjar igen i vinter...
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-08-13 21:54:21 följande:
    Du kan inte "avgränsa" hundarna nattetid Nerpissade sängar är ju inge vidare
    Jag har försökt, Chili kan man inte låsa ute för hon pipgnäller så man blir galen. Adina lägger sig mot alla eventuella hinder o tar sönder dem, har hänt med både trä o metallgrindar...
    Men min hjärna arbetar för fullt för att hitta en lösning...

Nu är det stallet som gäller o sedan en snabb tur i skogen...
Svar på tråden Kärringmaffian del 13