Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Halloj, här har vi möblerat om så att Lynnen har fått ett större rum-det delas av utav två expedithyllor.
Lynnen har sprungit runt o pratat om hur vackert hennes rum blev.
Nu skall jag bara färga två krossad sammetstyger som jag har o hänga som draperier...
Vi tog bort två hyllplan på Expedithyllan så att Lynnen kan krypa igenom när hon vill komma till mig eller behöver gå på toa.. OBS-hon har även en dörröppning..
Sedan har barnen haft sorg då en kanin dog idag o vi har haft begravning i trädgården, passade på att begrava lite andra husdjur som har gått hädan under året inkl Skatan som vi tog hand om..
I morgon fortsätter operation rensa o städa o möblera. Expedithyllorna kommer att sluka de allra mesta utav leksakerna... Ska bli skönt att få bort det mesta. Ska bara inhandla förvaringslådor när jag åker till Ö&B nästa gång.
God morgon.Här har man sovit dåligt, lynnen ville ha mitt sällskap vid två-tiden. Hon hade myggbett som drev henne till galenskap.
Vid sex så kom Adina upp o jag steg upp för att gå ut med henne. Men gjorde hon något.. Nejdå. Men jag fick hela huvudet fullt utav myggbett.
God morgon.
Morrn morrn eller go fm kanske man ska skriva
Linn är avlämnad på dagis, när jag skulle gå fick ja en kort hejdå kram och sen ett - stick nu mamma
Var med Linn in en stund och hann se "demonchild´s" trevliga bemötande
Så fort Linn kom drog hon på sig sin snörpmin och förklarade genast för Linn - Det här är mina kompisar....
Jaha
Stackars barn som kände sig lite hotad, det roliga var att "hennes" kompisar direkt hoppade ner från sina stolar och gick fram till Linn - Linn är våran dagiskompis...
Känns bara så tråkigt att hon lägger på sig den attityden så fort det är andra barn i närheten, då måste hon påpeka "det är min kompis" men när Linn har kompisar här så är det aldrig något snack om mina o dina kompisar utan alla får vara med.
Jag kan väl känna lite att det inte kommer att vara helt smärtfritt att ha Linn o "Demonchild" på samma avd men å andra sidan så vet jag att personalen är uppmärksam på det hela.
Nu ska jag åka in till Norrtälje o få min fot röntgad, trodde för ett kort tag i morse att den hade blivit bättre men nu har någon stoppat in smånålar i foten på mig igen ![]()
JAg är sveriges sämsta mor. På dagis har de haft en lapp uppe om en trollkarl, jag trodde attd et var reklam-de brukar ha det ibland-men tydligen så skulle de se på honom idag. Så när vi kom så var det bara två små barn där o jag har ångest...
o så har jag mått illa idag o spytt, fast det fanns inget så jag hulkade mig mest. Tror att jag har ätit/sovit/tagit det lugnt för dåligt...
Heisan: Är lappen den enda infon ni har fått om Trollkarlen
Visserligen kan man säkert tycka att det är upp till föräldrarna att hålla koll och läsa på lapparna men när Linns dagis har haft nå´t "jippo" som teater, bio eller cad det nu kan vara så har vi fått betydligt mer information är en uppsatt lapp.
Och du, du är inte världens sämsta mor du fanns ju där för henne när hon hade kliande myggbett i natt - betydligt viktigare än en trollkarl *kram*