• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Ari Gold

Mig stör det inte att det finns flera trådar... jag hoppar runt lite än så länge men man kanske märker efter ett tag vart man trivs bäst. Gör ju inget att det finns lite att välja mellan. Så länge det finns nog aktivitet för flera trådar är det väl ok...

Jag gillade med denna tråd att det stod "lantliv" i rubriken för jag är eg. mer insnöad på lantligt än på enbart vitt.

Fast idag har jag målat vitt så det stänker om det...målar om 8-åringens sovrum som hade ful blå tapet med vinröda blommot (kvar från när huset köptses).

Kalkvitt bidde det idag. Provade råvitt först men det såg fördjävligt ut :(

• Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-21 16:35:31 följande:

Mig stör det inte att det finns flera trådar... jag hoppar runt lite än så länge men man kanske märker efter ett tag vart man trivs bäst. Gör ju inget att det finns lite att välja mellan. Så länge det finns nog aktivitet för flera trådar är det väl ok...Jag gillade med denna tråd att det stod "lantliv" i rubriken för jag är eg. mer insnöad på lantligt än på enbart vitt.Fast idag har jag målat vitt så det stänker om det...målar om 8-åringens sovrum som hade ful blå tapet med vinröda blommot (kvar från när huset köptses).Kalkvitt bidde det idag. Provade råvitt först men det såg fördjävligt ut :(
    Vad är skillnaden på råvitt och kalkvitt? Stor?

Förresten... den där "housekeeper´s"-lådan du har i dinn blogg, var har du hittat den? Och den billigare varianten som jag förmodar finns på Rusta (usta i bloggen ) hur ser den ut? Och pris?
  • Anton2005
    Videli skrev 2009-07-21 16:16:17 följande:
    Hihihi du och jag hoppar fram o tillbaka som två gräshoppor nuförtiden Såg den, det är såå fint hemma hos er riktig Grosshandlarvilla
    tack! Ja det blir ju lite hoppande, lite galet men, men
  • Ari Gold
    Gummsan82 skrev 2009-07-21 16:48:52 följande:
    Ari Gold skrev 2009-07-21 16:35:31 följande: Vad är skillnaden på råvitt och kalkvitt? Stor?Förresten... den där "housekeeper´s"-lådan du har i dinn blogg, var har du hittat den? Och den billigare varianten som jag förmodar finns på Rusta (usta i bloggen ) hur ser den ut? Och pris?
    Inte jättestor skillnad men det är ju hela charmen med vitt... så många skiftningar i en och samma färg, och så olika uttryck!

Den obrutna vita fick alla gamla vita detaljer i rummet att se smutsiga ut. Svår nyans att jobba med i ett gammalt hus. I rummet finns både murstock och gamla vitmålade takplankor samt fönsterfoder mm. i vitt. Dessa har väl dels inte varit kritvita från början och dels gulnat med tiden så det blev INTE snyggt mot det råvita.

Provade bara på en liten bit innan jag insåg min miss. Men tyckte ändå att det var smått pinsamt att jag inte insett från bärjan att det skulle bli så.

Är bildlärare i grunden och "bör" ha bra koll på färger och hur de påverkar varandra.
    Den kalkvita gick mer åt gult och skär sig inte mot detaljerna på samma sätt men uppfattas fortfarande som helt vit på väggen.
  • Ari Gold

Rusta-lådan tror jag finns på bild i Peaks blogg bla. Sök på Rusta housekeeperts box annars så får du upp massor av bloggresultat. Verkar vara en poppis pryl!

Tror den på Rusta kostade under 150 och den jag köpte kostade 250 på halva priset.

• misak

Tjock kulan skrev 2009-07-21 08:34:20 följande:

Lycka till
    Tack det bidde två skåp, jag är så glad. Två fina skåp för 450 pix. De hade ett superfint skrivbord med staket som de kanske skulle sälja om inte barnen ville ha det och då skulle han ringa mig. *hoppas hoppas*
  • Anton2005
    misak skrev 2009-07-21 19:54:58 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-07-21 08:34:20 följande: Tack det bidde två skåp, jag är så glad. Två fina skåp för 450 pix. De hade ett superfint skrivbord med staket som de kanske skulle sälja om inte barnen ville ha det och då skulle han ringa mig. *hoppas hoppas*
    Åh va kul, hoppas du får skrivbordet oxå
  • Videli

numberone,

Åååå stor kram till er. Skönt att höra att magen börjar bli bättre. saknar dig här inne...

• Tjock kulan
    misak skrev 2009-07-21 19:54:58 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-07-21 08:34:20 följande: Tack det bidde två skåp, jag är så glad. Två fina skåp för 450 pix. De hade ett superfint skrivbord med staket som de kanske skulle sälja om inte barnen ville ha det och då skulle han ringa mig. *hoppas hoppas*
    Kul att det blev köp när du letat så länge och till ett så bra pris, glad att jag kunde hjälpa till. Som "hitte lön" kräver jag dock bilder på de målade fynden framöver
  • misak

Tjock kulan skrev 2009-07-21 20:03:20 följande:

Kul att det blev köp när du letat så länge och till ett så bra pris, glad att jag kunde hjälpa till. Som "hitte lön" kräver jag dock bilder på de målade fynden framöver
    Jag ska göra så gott jag kan
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3