• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • JennyL29

Jag har fixat 2 st vänner til mig som kan läsa det som jag skriver och ge tips och råd, har vart bra hittils. Et tips till er andra

• Lilloscar
    JennyL29 skrev 2009-08-03 19:40:53 följande:
    Jag har fixat 2 st vänner til mig som kan läsa det som jag skriver och ge tips och råd, har vart bra hittils. Et tips till er andra
    Det hjälper verkligen att få respons från andra läsare. Så länge de har en känsla för litteraturen och intresse för att läsa böcker.
  • Lilloscar
    Barkbam skrev 2009-08-03 18:22:31 följande:
    Först och främst ska du be någon i din närhet korrekturläsa ditt manus. Helst fler än en person. Om du bara visste hur många fel som smyger in utan att man märker det. Skulle du ha gott om pengar kan du lämna det till en professionell korrekturläsare men det är inte någon garanti. Därefter kan du skicka ett synopsis till förlagen. Ta alla stora på samma gång! Synopsis betyder en max två A4 sidor om vad romanen handlar om. Lycka till!
    Va kul att få "besök" av en författare med många titlar bakom sig! Tack för dina tips!
  • Barkbam
    Lilloscar skrev 2009-08-03 22:30:54 följande:
    Va kul att få "besök" av en författare med många titlar bakom sig! Tack för dina tips!
    Så gärna! Och se upp för de så kallade "Förlagen" som tar betalt. De är enbart förtäckta tryckerier. Ett äkta förlag tar inte betalt för ditt verk. De betalar om det blir pengar över om de tror på dig och ditt manus, och efter att utgifterna är avdragna.
  • Tumadre

Jag har funderat på att göra det, men finner inte riktigt tiden till det. Intresset finns förstås.

/Teresa,
    ung ensamstående tvåbarnsmamma

• Sofies värld

håller med, vad kul att du kikar in Barkbarn! Har läst en del om dig, vad kul att du också finns här på FL!

----------------------------------------------------------
    Mina två testläsare har varit ganska sega, så jag antar att det beror på att de inte har så mycket tid (deras förklaring) eller att boken inte är tillräckligt bra. Men nu har jag hittat en annan genre som jag brinner för på ett helt annat sätt, så jag tror att jag ska se den första boken som den första misslyckade pannkakan och satsa på denna! Trodde ju som sagt inte på den själv till 100%, så hur ska jag räkna med att andra ska kunna göra det?

men jag är stolt över att jag lyckades färdigställa den, bara det att man kunde! och nu brinner jag ju förliv och lust för den här boken som bara skriver sig själv!

• Lilloscar
    Tumadre skrev 2009-08-03 23:03:50 följande:
    Jag har funderat på att göra det, men finner inte riktigt tiden till det. Intresset finns förstås. /Teresa, ung ensamstående tvåbarnsmamma
    Hej Tumadre (fyndigt namn!).
    Sätt igång och gör det, då kommer du att känna dig befriad, tro mig!
    Välkommen hit, förresten!
  • Lilloscar
    Barkbam skrev 2009-08-03 23:03:00 följande:
    Så gärna! Och se upp för de så kallade "Förlagen" som tar betalt. De är enbart förtäckta tryckerier. Ett äkta förlag tar inte betalt för ditt verk. De betalar om det blir pengar över om de tror på dig och ditt manus, och efter att utgifterna är avdragna.
    Ja, du har rätt om de förlag som tar betalt.. De vill nog endast tjäna pengar.
    Jag tänkte läsa din självbiografi snart. Det ska bli en nyttig upplevelse..
    Tack än en gång för dina tips!
  • Sofies värld

oj, jag har aldrig ens hört om förlag som skulle ta betalt! det känns ju verkligen inte som om de skulle tro på ens idé i så fall!

• Barkbam

Sofies värld skrev 2009-08-03 23:18:05 följande:

håller med, vad kul att du kikar in Barkbarn! Har läst en del om dig, vad kul att du också finns här på FL!-------------------------------------------------- --------Mina två testläsare har varit ganska sega, så jag antar att det beror på att de inte har så mycket tid (deras förklaring) eller att boken inte är tillräckligt bra. Men nu har jag hittat en annan genre som jag brinner för på ett helt annat sätt, så jag tror att jag ska se den första boken som den första misslyckade pannkakan och satsa på denna! Trodde ju som sagt inte på den själv till 100%, så hur ska jag räkna med att andra ska kunna göra det?men jag är stolt över att jag lyckades färdigställa den, bara det att man kunde! och nu brinner jag ju förliv och lust för den här boken som bara skriver sig själv!
    Sofies värld skrev 2009-08-03 23:18:05 följande:
    håller med, vad kul att du kikar in Barkbarn! Har läst en del om dig, vad kul att du också finns här på FL!-------------------------------------------------- --------Mina två testläsare har varit ganska sega, så jag antar att det beror på att de inte har så mycket tid (deras förklaring) eller att boken inte är tillräckligt bra. Men nu har jag hittat en annan genre som jag brinner för på ett helt annat sätt, så jag tror att jag ska se den första boken som den första misslyckade pannkakan och satsa på denna! Trodde ju som sagt inte på den själv till 100%, så hur ska jag räkna med att andra ska kunna göra det?men jag är stolt över att jag lyckades färdigställa den, bara det att man kunde! och nu brinner jag ju förliv och lust för den här boken som bara skriver sig själv!
    Hej Sofie, ja ibland är jag här och kikar in. Det är kul att läsa om vad som pågår.
Svar på tråden Någon som skriver???