• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

kom på en sak till! vet att en del här har fått texter publicerade i olika tidningar och så. har själv glömt att nämna att jag är skribent för en tidning som heter Varbergs Posten. Där har jag en egen Hälsospalt varannan vecka. fast nu har jag tagit sommarlov från det så då glömde jag av att berätta det! =)

• Kinsale

Mmmm, ni ger mig inspirationen tillbaka! Hade sett fram emot att tillbringa sommarlovet med fingarna fastlimmade vid tangentbordet. Behöver jag säga att det inte riktigt blivit så?

• JennyL29

hej hej

Har inte orken att skriva just nu men läser allt ni skriver här inne. så kul atts e att fler hoppar in här ochså.

på kvällarna så är vi så sega och trötta jag och mannen för atts onens krånglar med nattningen, han somnar runt 22 nu efter sem,. Pust!

Ikväll kanske jag skriver

• Sofies värld

inget skrivet alls idag! bara en massa pyssel inför det där j*kla kalaset. Tårtan, som jag aldrig har bakat förut i hela mitt liv men som killens syster bestämde att vi skulle ha, blev hur misslyckad som helst så den fick jag slänga och så rörde jag ihop två tårtor jag visste skulle bli bra. Usch, det var inte så här jag ville tillbringa min kväll! hade mycket hellre skrivit... Vilken nörd man har blivit! =)

• Mochride

Jag ska verkligen ta tag i mitt skrivande nästa vecka. Jag måste försöka få lite ordning på det här. Jag vill ju också komma nånstans även om jag bara renskriver.

Sofies värld: Ja, så kan det gå

• junimagi

Nej jag har inte heller skrivit något idag - jo en massa texanalys för kursen som jag läser just nu men inget annat! Spånar mest vidare på min berättelse nu och försöker få ihop någon slags helhet. Vet inte riktigt vilken ålder mina två huvudkaraktärer skall ha men kanske någonstans runt 18 - 23 år. Det skall vara en vuxen men ändå inte så livserfaren, dock så pass erfaren att hon hunnit få sig några törnar, men inte så pass att hon blivit bitter. Jag undrar hur ni andra gör när ni formar era karaktärer. Låter ni karaktären formas av ert skrivande eller har ni dem klara redan innan? Läste om någon författare - tror det var, kajsa ingmarsson som redan innan skrev en hel journal om sina karaktärer, ålder, utseende, bakgrund, status, osv. innan hon började med sin bok. Det känns lite snävt att göra så - samtidigt som det nog har sina fördelar.

• Mochride
    junimagi skrev 2009-08-08 22:38:15 följande:
    Nej jag har inte heller skrivit något idag - jo en massa texanalys för kursen som jag läser just nu men inget annat! Spånar mest vidare på min berättelse nu och försöker få ihop någon slags helhet. Vet inte riktigt vilken ålder mina två huvudkaraktärer skall ha men kanske någonstans runt 18 - 23 år. Det skall vara en vuxen men ändå inte så livserfaren, dock så pass erfaren att hon hunnit få sig några törnar, men inte så pass att hon blivit bitter. Jag undrar hur ni andra gör när ni formar era karaktärer. Låter ni karaktären formas av ert skrivande eller har ni dem klara redan innan? Läste om någon författare - tror det var, kajsa ingmarsson som redan innan skrev en hel journal om sina karaktärer, ålder, utseende, bakgrund, status, osv. innan hon började med sin bok. Det känns lite snävt att göra så - samtidigt som det nog har sina fördelar.
    Jag har dem någorlunda klara när jag börjar skriva, men de brukat utvecklas ganksa mycket under skrivandets gång. Har aldrig försökt mig på att göra som hon och ha allt färdigt och nerskrivet om varje person, men som sagt kan det säkert ha sina fördelar. För mig utvecklas karaktärerna samtidigt som berättelsen, och den är aldrig färdig när jag börjar skriva.
  • Witch Child

jag skriver oxå. en självupplevt berättelse. =)

Jag älskar dig min Teo!!! *060101*
  • Witch Child
    Sofies värld skrev 2009-08-05 22:56:07 följande:
    Junimagi: visst är det underbart när det bara slår en på det sättet? Jag hade som en uppenbarelse med den här boken och kunde inte få den ur huvudet ens på nätterna i början. Så jag var helt enkelt tvungen att skriva ner den!Skrivandet har gått så himla bra för mig fram tills i fredags då jag drabbades av flera migränattacker ända tills på söndagen. Sedan dess har jag känt mig helt "skör" i huvudet och det har inte känts riktigt bra att sitta framför datorn. Men jag har ändå gjort det och fått en hel del skrivit ändå, 367 sidor är jag på nu. Igår tog jag en välbehövlig vilodag och la mig i tid, av rädsla för en ny migränattack. De senaste dagarna har jag dock velat komma fram i berättelsen, men jag har bara gått tillbaka och skjutit in ett par scener som har förlängt hela kapitlet istället. KÄnns lite jobbigt eftersom jag vill FRAM! men idag fick jag i alla fall avslutat kapitlet så imorgon kan jag ju fortsätta i alla fall!
    jösses va lång! =)
    Jag älskar dig min Teo!!! *060101*
  • JennyL29

Har haft mycket att fixa med i helgen så jag har inte skrivit alls men drömt mycket och har ifrån drömmarna tagit inspiration faktiskt.

Ett tips till er som har skrivkramp

Svar på tråden Någon som skriver???