• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Mochride

Jag har också jättesvårt för att skriva noveller.Det är så svårt att rymma allt jage kommer på i en kort berättelse. Även om jag har försökt ibland så blir det alltid alltid för mycket som händer.

• junimagi

Nu har jag suttit i två dagar - analyserat Hjalmar Söderbergs novell Pälsen - och varvat det med att skriva på min egen novell. Har definitivt hittat min svaghet när jag efter att ha suttit i vad som känns som en evighet som troligtvis bestod av cirka 6 - 7 timmar framför datorn för att försöka beskriva ett vackert naturområde. Känns som att jag lärt mig allt möjligt matnyttigt och för all del även överflödigt info om olika växter, jordbruk, råvaror, ja ni ser min kunskap om detta är ytterst begränsat! Ett tag funderade jag på att byta ut naturområdet till något enklare - kanske en stadsmiljö - eller bara lantlig idyll, men det enda jag såg framför mig var detta mäktiga naturområde, jag bara måste beskriva det! Nu har jag skrivit en halv A 4 - ja ni läste rätt, det är knapphändigt men ett av de mäktigaste jag skrivit.

Såg en länk till www.kapitel1.se hade ingen aning om den sidan så det tackar jag för - är medlem där nu!

Noveller, ja visst är det svårt att skriva, en riktig konst faktiskt! Inbillar mig att det är övning ger färdighet som gäller där faktiskt. Tror det är en övning att INTE skriva för mycket.

• Sofies värld

Junimagi: kan man få läsa något utav det du har skrivit?

----------------------------------------------------------------------
    är lite kluven till hur jag ska göra med testläsare den här gången. Sist hade jag två kompisar och min syster, men de läser så långsamt och ger ganska svag feedback. kan man bara skicka in ändå och bara hoppas på det bästa? svårigheten tycker jag främst är att man efter att ha redigerat X antal gånger, inte minns om man har upprepat sig genom hela historien eftersom man själv har läst den flera gånger om!

• Aint Your Fairytale

Jasså okej, hehe.

Sofies värld skrev 2009-08-17 22:03:35 följande:

gossipgirl: själv har jag svårt att skriva korta saker, försöker verkligen att komma på en idé till en novell nu, men de blir alltid för långa!
  • JennyL29

Min kompis som bor tvärsöver har blivit testläsare och hittils har hon kommit med bra råd, känns bra.....

• Sofies värld
    Big Ben skrev 2009-08-19 13:15:55 följande:
    Hej alla författare.. Här är en länk som kan vara av intresse för er.. www.vulkan.se/
    rolig sida! Ska beställa tre personliga block tänkte jag. behöver nya anteckningsblock till alla idéer som dyker upp. har kommit på en idé till en ny bok och vill naturligtvis börja skriva på den direkt, men jag måste avhålla mig och få denna plus uppföljningen klart först. men åh, vad det kliar i fingrarna!!!

hur går det för er andra?
  • JennyL29

segt här men blev sugen på att göra bloggen till en bok.

Men men jag har kommit en bit nu, känns bara som det är ett barn som skriver, lite småfånigt.

Men jag har kommit på en del bra namn. Visst kan en magiker hete Zion?
    Örnpojken ska heta Cedriq och flickan Isobel.

• Sofies värld

Zion, är inte det ett annat ord för Gud? eller jag kanske är helt ute och cyklar. Men det passar någon med mycket makt i alla fall!

Åh, slutet närmar sig verkligen nu och då kommer en "nästan-sex-scen". Hur skriver man det på ett bra sätt egentligen? =)

• JennyL29

Sofies värld:
    Läs lite harleqin böcker vet ja får du inspiration eller tänk efter själv hur du känen rdet uners tundens hetta. hi hi

Jo Zion är någon sjärngud tror det är.
    Jag ska nog ha det namnet ialfall , sedan funderar på Örnpojken ska hete Cedriq och nga kvinnnan Isobel. Har kommit in ett kapitel där hon ska byta om från att vara kvinna till en man för kvinnor har utegångsförbud i landet och hon tror att cedriq ska döda henne med kniven men sedan skär han bara av hennes långa hår.

Ja ja så långt har jag hunnit, vad sägs?

Svar på tråden Någon som skriver???