Nu har jag suttit i två dagar - analyserat Hjalmar Söderbergs novell Pälsen - och varvat det med att skriva på min egen novell. Har definitivt hittat min svaghet när jag efter att ha suttit i vad som känns som en evighet som troligtvis bestod av cirka 6 - 7 timmar framför datorn för att försöka beskriva ett vackert naturområde. Känns som att jag lärt mig allt möjligt matnyttigt och för all del även överflödigt info om olika växter, jordbruk, råvaror, ja ni ser min kunskap om detta är ytterst begränsat! Ett tag funderade jag på att byta ut naturområdet till något enklare - kanske en stadsmiljö - eller bara lantlig idyll, men det enda jag såg framför mig var detta mäktiga naturområde, jag bara måste beskriva det! Nu har jag skrivit en halv A 4 - ja ni läste rätt, det är knapphändigt men ett av de mäktigaste jag skrivit.
Såg en länk till www.kapitel1.se hade ingen aning om den sidan så det tackar jag för - är medlem där nu!
Noveller, ja visst är det svårt att skriva, en riktig konst faktiskt! Inbillar mig att det är övning ger färdighet som gäller där faktiskt. Tror det är en övning att INTE skriva för mycket.