• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Mochride

Sofies värld skrev 2009-08-12 09:47:26 följande:

synonymordbok- det skulle jag vilja ha! som du säger känns det ibland som att man upprepar sig hela tiden! var hittar man en sån?
    Jag har en synonymordbok som jag hade tänkt använda i mitt skrivande, men det har aldrig blivit av... Fast det är ju jättebra att ha en sån
  • Sofies värld

om inte annat så är det bra att ha när man löser korsord!

• Mosekälla

Här har ni en stor fantasy slukare! Men det är inte alla böcker jag känner att jag kan med att läsa. Ex David Eddings tegelstenar tycker jag är lite svår lästa. Tycker att det blir så mycket namn på platser och människor som man inte kan koppla någonstans, blir lite osamanhängande för mig. Däremot så plöjer jag mig igenom Isfolket. Jag är en STOR Margot Sandemo Fan! Jag älskar sättet hur hon berättar och beskriver. Att hennes böcker har en stor nypa övernaturligt är bara grädde på moset! ;)
    När man hittar böcker som man slukar och älskar så väcks också rädslan att man ska omedvetet "kopiera" eller efterapa. Jag vill verkligen inte efterapa någon utan köra min egen stil.

• Erkegris

Låter bra att kunna skriva under mammaledigheten :D Får hoppas jag inte är allt för trött då bara ;)

Verkar som vi är många fantasyälskare här :D

• Sofies värld
    Erkegris skrev 2009-08-12 13:36:40 följande:
    Låter bra att kunna skriva under mammaledigheten :D Får hoppas jag inte är allt för trött då bara ;) Verkar som vi är många fantasyälskare här :D
    jag tog en smekmånad när vår son kom och sen satte jag igång igen! man måste ju få en chans att landa i allt det nya!
  • JennyL29

Är så trött så idag vet ja inte om jag orkar skriva... blä mår illa tror det är vädret

• Sofies värld

åh, idag ska jag skriva på en scen som jag har längtat efter att skriva sen jag först fick idén! Har gått och längtat hela dagen =)

• Mochride

Sofies värld skrev 2009-08-12 20:46:59 följande:

åh, idag ska jag skriva på en scen som jag har längtat efter att skriva sen jag först fick idén! Har gått och längtat hela dagen =)
    Ja, visst är det kul när man äntligen kommer till nåt som man kom på för länge sen, men som inte passar in förrän man tagit sig bit in i handlingen.
    Tänk när de gånger jag kommer på slutet mer eller mindre i början av skrivandet, då är det verkligen kul när man kan skriva ner det.
  • Sofies värld

Det verkar vara många fantasyförfattare och självbiografier i den här tråden ju! kul!

Är också ett stort Isfolket-fan, fast jag blev besviken på slutet när hon skrev att det naturligtvis INTE hade hänt på riktigt och att allt var påhittat (det där med den lilla killen i bilen) det kändes så tråkigt. Visst, man vet ju det men det var verkligen att ändå krossa ens fantasier! man vill ju tänka att det kanske hade varit sant... =)

Svar på tråden Någon som skriver???