Sofies värld skrev 2009-08-05 23:29:04 följande:
junimagi:jag skriver på kvällarna efter att barnen har lagt sig vid 8. brukar träna först om jag inte gjort det när barnen varit vakna och sen skriva. Jag jublar nu över att min kille har fått hem ett nytt spel, det betyder att han inte vill umgås med mig på kvällarna och jag kan lugnt sitta och skriva ifred, haha! =)Har som minimum att skriva 3000 ord per dag, men ofta blir det mer. I början hade jag 2000 men jag har blivit så snabb på att skriva nu att det tar hälften så lång tid.(innan skrev jag ca 1000 ord i timmen, nu 2000 på ett ungefär) disciplin disciplin disciplin är det som gäller, annars skulle jag aldrig komma nån vart. med denna går det lättare eftersom jag har i princip allt klart, men det var lite svårare med den förra.det är en fantasy i nutid och i vår värld. två män ska beskydda en ung kvinna som är en blandning av två olika raser, från hennes far som vill se henne död. Båda två älskar henne, men själv är hon oförmögen till att älska någon över huvud taget. Den ene är helt rätt för henne och den andre helt fel, men båda skyddar henne med sina liv. Samtidigt upptäcker hon nya sidor av sig själv i och med att hennes blod gör sig gällande. Arbetsnamnet är för närvarande "Halvblod". Den är skriven i JAG-form och det är något nytt för mig. Ibland känns det som att jag inte skriver annat än jag jag jag, men det är väl så det är!
"jag skriver på kvällarna efter att barnen har lagt sig vid 8. brukar träna först om jag inte gjort det när barnen varit vakna och sen skriva. Jag jublar nu över att min kille har fått hem ett nytt spel, det betyder att han inte vill umgås med mig på kvällarna och jag kan lugnt sitta och skriva ifred, haha! =)"
Hahaha jösses vad jag kände igen det där! Jag brukar försöka lägga barnen i tid (runt 20.00 - 21.00 ) och efteråt kasta mig på datorn. Dels har jag rätt mycket läxor som måste bli gjorda, dels vill jag använda min tid till att skriva. Sambon gnäller i perioder om att vi umgås för lite men samtidigt har han sina intressen, ibland är han inte hemma, ibland är han hemma men spelar något spel eller målar, och det är skönt för då kan jag obegränsat använda min tid till att skriva.
Handlingen verkar superspännande! Just det här existensiella med att "upptäcka vem man är" och tvingas inse att det finns sidor hos en själv som inte alltid är så vackra - sidor som man inte vill veta av, dolda sidor som kommer fram när vi trodde vi visste vilka vi var.... Jag hoppas din bok kommer ut. Jag vill verkligen - på riktigt - läsa den!