• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

jennyl: det där med att skära av håret låter som det kan bli en riktigt bra scen! är lite nyfiken på hur det är att skriva i presens, tycker att det verkar jättesvårt!

• JennyL29

sofies värld:
    jättejobbig ta tt skriva i presens men mycket mer effekt blir det.

Känns som man är mer delaktig då. Men svårt tat böja ord osv, man är ju van att hon sade och han gjorde tex.

Tack för att du tycker det verkar vara en bra scen.

• Sofies värld
    JAG ÄR KLAR!!!

Med första utkastet då, nu väntar det tråkigaste- en massa redigering... Vet redan nu att jag ska ändra om hela första kapitlet och det är något jag drar mig för, men men...
    476 sidor blev det till sist och jag kände mig nästan lite sorgsen när jag skrev den sista raden eftersom det hela slutar med att han lämnar henne.

Är så sugen på att bara börja skriva på fortsättningen, men jag måste verkligen ta tag i redigeringen trots att det är så tråkigt. Så jag ska försöka bli klar med den helt inom en månad så att jag kan fortsätta skriva på del 2 sen!

--------------------------------------------------------------

JennyL: jag blir jättenyfiken på din bok, själva idén och att du skriver i presens låter spännande! Om du söker testläsare sen ställer jag gärna upp! Man kanske kan författa något dokument som jag skriver under eller nåt, så att du kan känna dig säker på att ditt manus inte hamnar i fel händer. Om du vill alltså!
  • Njord

Här är en till som författar: har flera olika projekt på gång som jag skriver lite i varje kväll då maken och sonen har somnat. Jag har så många idéer i huvudet så det är lättast att jag har mina olika datafiler (open office, jag gillar verkligen inte Word då det är alltför klurigt att skriva med) och fyller på efter hand. Tre vuxenromaner, en vuxendeckare, en barnbok och en ungdomsbok. Nåt av projekten blir förhoppningsvis färdigt till slut.

• Erkegris

Sofies värld: Grattis till att vara färdig med första utkastet :D (längtar tills jag når så långt hehe) Fick du till "nästan-sex-scenen" bra? Jag tycker såna scener är svåra, jag gillar böcker med bra sexscener, det är ju en naturlig del av livet och jag gillar inte när författare medvetet undviker dom typ "och så kysste han henne och sen gick dom in i sovrummet och släckte ljuset. Nästa morgon..." etc haha, du vet nog vad jag menar, men samtidigt vill jag inte skriva som Jean M Auel tex. Svårt att hitta en bra balans.

jennyL: tycker det var bra namn, Zion heter väl staden i Matrix också? men annars har jag aldrig hört det, inte i fantasyböcker i alla fall, så tror inte det är någon risk att det blandas ihop med något annat. Isobel har jag heller aldrig läst, i alla fall ingen karaktär man kommer ihåg hehe, och det är också ett fint namn. Tycker scenen med kniven låter bra, skulle verkligen vilja läsa den sen och se hur du gjorde den :D

• Aint Your Fairytale

Zion heter Tilde de Paulas son nr 2.

Erkegris skrev 2009-08-22 13:54:38 följande:
    Sofies värld: Grattis till att vara färdig med första utkastet :D (längtar tills jag når så långt hehe) Fick du till "nästan-sex-scenen" bra? Jag tycker såna scener är svåra, jag gillar böcker med bra sexscener, det är ju en naturlig del av livet och jag gillar inte när författare medvetet undviker dom typ "och så kysste han henne och sen gick dom in i sovrummet och släckte ljuset. Nästa morgon..." etc haha, du vet nog vad jag menar, men samtidigt vill jag inte skriva som Jean M Auel tex. Svårt att hitta en bra balans.jennyL: tycker det var bra namn, Zion heter väl staden i Matrix också? men annars har jag aldrig hört det, inte i fantasyböcker i alla fall, så tror inte det är någon risk att det blandas ihop med något annat. Isobel har jag heller aldrig läst, i alla fall ingen karaktär man kommer ihåg hehe, och det är också ett fint namn. Tycker scenen med kniven låter bra, skulle verkligen vilja läsa den sen och se hur du gjorde den :D
  • Sofies värld

Erkegris: Jean M Auel- jag vet vad du menar! Till slut blev man så trött att man bläddrade fem sidor fram... Sexscenen blev nog ganska bra... hur jäkla svårt som helst, och jag har redan ändrat i den flera gånger, men nu ska jag låta den vara ett tag tills jag kommer till den delen i redigeringen.

Isobel kom jag på att jag hade hört förut, men det är av en författare sm heter det och som döpte sin huvudkaraktär till samma namn. Fast det handlade om att hon var tvungen att avbryta en graviditet har jag för mig, så ingen fantasy där.

-----------------------------------------------------

Ingen som kan tipsa om författare som skriver bra sexscener? Så att man kan hitta lite inspiration! Till att skriva då... =)

• JennyL29

Sofies värld:
    JA men det var ´ju fiffigt. Har ju allt på datorn men hur fixa så du kan läsa det? Skicka? orkar ju inte skriva ned allt på en gång.

Kul att få feedback på det jag skiver om. Känsn så bra med tråden. Men du får stanna kvar här ändå fastän du skrivit klart sofies värld?????

Såg ochså att d et var en författare som hette Isobel.

• Witch Child

i förra veckan skickade jag in mitt manus till 4 bokförlag. blir några mer på tisdag när pengarna kommer... det kostar ju skjortan med frimärken. urk! men glad ändå! :0D ville bara dela med mig av det roliga =)

Svar på tråden Någon som skriver???