Bevabus skrev 2009-07-06 12:41:14 följande:
Jag har skrivit till MTV Sverige nu o frågat om de ska sända begravningen, så vi får se vad de svarar..Kanske att de sänder den i efterhand? Det brukar dem ju göra med alla mtv-galor. Men det skulle samtidigt kännas väldigt knäppt att se en begravning i efterhand :S
Jag tror inte de tänker sända den heller. Fick syn på deras tablå imorse och den ser tydligen ut såhär. FAAASEN också! Jag kan ju inte titta på 4:an, Mtv och CNN samtidigt!

Hur ska man göra nu då..?
På tisdag begravs The King of Pop. I och med detta dedikerar MTV stora delar av dagen till Michael Jackson.
Följande program och listor kommer att visas på MTV den 7 juli under 'Michael Jackson Tribute Day':
OBS: Alla tider är ungefärliga
10.00: Top 10 Michael Jackson
16:00 ? 18.00: MTV Presents: Michael Jackson, The King of Pop Fokuserar på Michaels uppväxt och Jackson 5, hans solokarroär och varför han fick titeln "King of Pop" under 80- och 90talet.
18.00 Michael Jackson?s Greatest TV Moments I ett 60minuters-program får vi se alla Michaels mest minnesvärda stunder på TV.
19.00 Michael Jackson Top 10 video Tribute
20.00 MTV Presents: Michael Jackson, The King of Pop (repris från 16.00)
22.00: Michael Jackson?s Greatest TV Moments (repris från 18.00)
23:00 Michael Jackson Top 20 video Tribute Två timmar av Michael-musik. Se vilken video som hamnar längst upp på listan.