• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • m0e

Ja jösses, det var en jobbig gårdag, men idag har jag liksom förlikat mig med det faktum att han är borta. Och idag känns det inte lika jobbigt. Det var en fin cermoni och nu tänker jag ägna återstående tid åt att digga hans musik och minnas allt han gjort för människor runt om i världen och minnas alla glada minnen ifrån barndomen

• Trollet Ludenben
    Dior skrev 2009-07-08 09:17:33 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-08 09:16:26 följande: Nej det lär aldrig bli något liknande igen nu när M.J är borta :(
    nej, aldrig...
  • Småkottarna

Hej!

Jag har följt er tråd sedan start men inte skrivit innan. Nu känner jag att jag måste skriva.. Jag är så ledsen, jag förstår inte varför. Givetvis kände jag inte MJ, men ändå mår jag så dåligt. Under cermonin igår grät jag som ett litet barn, jag förstår inte varför. Och när stackars lilla underbara Paris sa sina ord brast det som för många andra och jag grät så jag inte fick luft. Hela dagen, från livesändningarna började då familjen skulle ta farväl, tills sista dokumentären (som de fö kunde struntat i att sända och ist bränt) kl 2 satt jag framför tv'n med datorn i knät.
    När jag till slut gick och la mig var det med tomhet och saknad med hopp om att det i morgon skulle kännas bättre. Men så fort jag steg upp i morse kom klumpen i magen tillbaka och tårarna bränner ännu i ögonen. Och när jag såg att CNN slutat sända blev allt så verkligt, det är över..
    Jag har svårt att förstå hur man kan sörja en människa man inte känner på det viset.

• beadis

Trollet Ludenben skrev 2009-07-08 09:16:26 följande:

Så förbannat tomt Det är ett stort hål i världen efter en människa som fyllde så mycket plats med sin kärlek, sin musik, sin dans och sn generositet. Ingen kan någonsin fylla igen det hålet.
    så känner jag med...har "sovit" väldigt dåligt i natt, vaknat varje halvtimma och det första som dyker upp i tankarna är MJ och hans barn...för deras tyngda dag fortsatte ju efter alla vi har gått och lagt oss...sen drömde jag om MJ...har pratade med mig, kommer dock inte ihåg va han sa...irriterande
  • xxmeyaxx

Trodde jag skulle smälla av när jag pratade med min kompis igår.

Kompis: Vad gör du?
    Jag: Tittade nyss på Michael Jacksons minnesceremoni.. nu är de Dangeroustu..
    Kompis: Åhh, stackars lilla pedofil..

Här flög jag upp i taket.

« Feel the magic of Meya »
  • Pyris

Det var en väldigt vacker och känslosam cermoni. När hans bror sjöng Smile, så stortjöt jag och även när när den andra brodern höll sitt tal och sen lilla Paris..

Men kunde ändå inte hjälpa att jag hela tiden kände att han skulle behövt detta när han levde. Nu är det lite för sent. Han skulle verkligent behövt å höra dom stora orden som sades om honom igår. Han hade behövt få veta vad han betyder och precis som pastorn sa så var det ju inte MJ som var konstig, det var sakerna han fick utstå med som var konstiga.
    Jag tror verkligen han hade behövt detta i livet istället, kanske han hade mått mycket bättre och vi hade haft kvar honom i många år till. Hans 3 barn hade fått ha kvar sin älskade pappa i livet.
    Känns lite som om att det var människan som förstörde honom, precis som vi förstör allt annat på den här jorden.
    Det som han uppmanade oss med att sluta...

• Trollet Ludenben
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-08 09:29:06 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-08 09:16:26 följande: så känner jag med...har "sovit" väldigt dåligt i natt, vaknat varje halvtimma och det första som dyker upp i tankarna är MJ och hans barn...för deras tyngda dag fortsatte ju efter alla vi har gått och lagt oss...sen drömde jag om MJ...har pratade med mig, kommer dock inte ihåg va han sa...irriterande
    Ja, det är så jobbigt. Ska försöka göra som m0e skriver men det är så himla tungt just nu. Att inse detta och förlika sig med tanken....
  • beadis
    xxmeyaxx skrev 2009-07-08 09:30:05 följande:
    Trodde jag skulle smälla av när jag pratade med min kompis igår. Kompis: Vad gör du? Jag: Tittade nyss på Michael Jacksons minnesceremoni.. nu är de Dangeroustu.. Kompis: Åhh, stackars lilla pedofil.. Här flög jag upp i taket.
    Folk är fan inte kloka, annat kan man inte säga....SER DE INTE VILKEN UNDERBAR MÄNNISKA MJ VAR han älskade alla barn i hela världen och han skulle ALDRIG göra de illa
  • Trollet Ludenben
    xxmeyaxx skrev 2009-07-08 09:30:05 följande:
    Trodde jag skulle smälla av när jag pratade med min kompis igår. Kompis: Vad gör du? Jag: Tittade nyss på Michael Jacksons minnesceremoni.. nu är de Dangeroustu.. Kompis: Åhh, stackars lilla pedofil.. Här flög jag upp i taket.
    Åh, jag hade smällt av. Han var oskyldig, kan folk fatta det?? Vad hände med det som alltid sagt "man är sokyldig till motsatsen bevisats"? Det har aldrig bevisats nåt alls för det finns inget att bevisa. Önskar att folk kunde skrota de där gamla anklagelserna och tänka realistiskt.
  • beadis
    Pyris skrev 2009-07-08 09:30:23 följande:
    Det var en väldigt vacker och känslosam cermoni. När hans bror sjöng Smile, så stortjöt jag och även när när den andra brodern höll sitt tal och sen lilla Paris.. Men kunde ändå inte hjälpa att jag hela tiden kände att han skulle behövt detta när han levde. Nu är det lite för sent. Han skulle verkligent behövt å höra dom stora orden som sades om honom igår. Han hade behövt få veta vad han betyder och precis som pastorn sa så var det ju inte MJ som var konstig, det var sakerna han fick utstå med som var konstiga. Jag tror verkligen han hade behövt detta i livet istället, kanske han hade mått mycket bättre och vi hade haft kvar honom i många år till. Hans 3 barn hade fått ha kvar sin älskade pappa i livet. Känns lite som om att det var människan som förstörde honom, precis som vi förstör allt annat på den här jorden. Det som han uppmanade oss med att sluta...
    Håller helt med dig!
    Så sorgligt allt detta, han hade MÅNGA år kvar att leva
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson