• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Småkottarna

I intervjun med Oprah säger han hur han aldrig kommer bli nöjd med sitt utseende, och att han inte vill se sin egen spegelbild... Hon frågar om det finns NÅN gång han kan känna att ja, idag ser jag okej ut. Nej svarar han, jag tycker aldrig jag ser okej ut..

• Bevabus

Jag försvarade honom också när han levde.. Nu råkar det bara finnas en tråd på FL där man kan göra det så jag utnyttjar även den. Vad är så fel med det? Du vet ju ingenting om hur stora fans vi var innan hans död.

MissLilo skrev 2009-07-09 01:11:30 följande:
    kännerockså ilska...var fansn ni närhan behövde er?Jag försvarade han ALLTID!varför gör visa det bara när någon avlidit?
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-09 11:21:15 följande:
    Absolut!!!! Stackars människa... Man finner liksom inga ord stora nog värdiga honom... Han var, och kommer alltid vara, större än världen nånsinn kan bli... Den dagen världen lever i fred, utan fattigdom och svält, då kaaanske vi närmar oss, men det är tveksamt.
    Det kommer inte att ske.

Därför säger jag bara.. Gud tog tillbaka sin lånade ängel till himlen, han gjorde så mkt gott för den här världen.
  • Småkottarna

När Oprah frågade honom vad han ville att folket skulle veta om honom, frågade han "Menar du vad folk ska minnas mig för?"... Hemskt att höra från honom själv.

• beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-09 11:24:49 följande:
    I intervjun med Oprah säger han hur han aldrig kommer bli nöjd med sitt utseende, och att han inte vill se sin egen spegelbild... Hon frågar om det finns NÅN gång han kan känna att ja, idag ser jag okej ut. Nej svarar han, jag tycker aldrig jag ser okej ut..
    ohhh han som var så vacker på 80-90 talet

Som på denna bild som jag har på min press, helt Gudomligt vacker!
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-09 11:26:06 följande:
    När Oprah frågade honom vad han ville att folket skulle veta om honom, frågade han "Menar du vad folk ska minnas mig för?"... Hemskt att höra från honom själv.
    Ja visst är det hemskt..han hade ingen aning om att han skulle dö så ung, eller så visste han..det skrivs mkt om att han visste det
  • Småkottarna
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-09 11:27:00 följande:
    ohhh han som var så vacker på 80-90 taletSom på denna bild som jag har på min press, helt Gudomligt vacker!
    Eller hur!! Enda gången jag tyckt att det inte sett ok ut var när näsan var lätteliten och stod uppåt. Han säger i intervjun att operationerna han gjort kan räknas på 2 fingrar. Jag tror dock inte på det, men jag bryr mig inte ett skvatt!! Ville han så förvandla sig till madonna, fine, det var HANS kropp, och HANS val vad han ville göra med den. Jag tycker inte det är värre att skönhetsoperera sig som att klippa sig, färga håret eller pierca sig. Båda sakerna handlar om att förändra sin kropp så att man själv blir nöjd, och det är var mans val!
  • Bevabus

Undrar när på dagen det där var, fanns ju inga blommor kvar på scenen eller nånting :S

I övrigt så avskyr jag Barbra Walters. Under intervjun med Michael så gjorde hon sitt bästa för att smutskasta honom och han är inte det första offret för henne.

BooBoo skrev 2009-07-09 10:41:55 följande:
    Har ni sett detta? Barbra Walters smygfilmar begravningen.www.tmz.com/videos&mediaKey=44f...
  • Brooke
    BooBoo skrev 2009-07-09 10:41:55 följande:
    Har ni sett detta? Barbra Walters smygfilmar begravningen.www.tmz.com/videos&mediaKey=44f...
    För att kunna se den där videon va man ju tvungen att trycka på Barbara Walters Sneaks cam into Jacko Memorial!

Asså detta är ju skamligt. Fy fasiken va mkt skit hon kommer få om familjen ser det där. Hoppas dem stämmer henne.. GRRR...
  • Safir73
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-09 11:29:38 följande:
    Ja visst är det hemskt..han hade ingen aning om att han skulle dö så ung, eller så visste han..det skrivs mkt om att han visste det
    Jag tror att han visste om det. Han förstod nog att han inte skulle åldras, utan dö i förtid.

Han gjorde ju ett uttalande strax före sin död, om att "sen kan jag dö" eller nåt liknande, och syftade på efter This is it-turnen.

Han kände det nog på sig. Sen om det beror på att han visste innerst inne att hans kropp var slut pga läkemedelsmissbruket eller om han hade en sjukdom (har ju spekulerats i hudcancer), det får vi aldrig veta. Det var säkert många faktorer som spelade in, såväl fysiska som psykiska.

Men oavsett så kände han nog att han inte pallade längre, och vem skulle ha gjort det? Med den pressen på sig, hans bagage, alla ekonomiska problem, det ständiga skvallret...kombinerat med en skörhet, känslighet och inte alltid så stabil personlighet privat...

Som Marlon (om jag minns rätt?) sa på minnesceremonien: How much pain can you take?

Jag är säker på att han själv såväl som de i hans närhet förstod att det inte skulle gå så länge till.

Det är så sorgligt...jag tycker det är jättejobbigt och hemskt att han är borta!
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson