• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Bevabus

Som jag skrev förut. The angels wanted him back...

Safir73 skrev 2009-07-09 14:23:13 följande:
    Frågan är om världen nånsin kommer att fatta det? Ibland undrar jag var ifrån MJ egentligen kom....hela han var överjordisk på nåt sätt.
  • beadis

Gud va jagad han var av paparazzis..blir så ledsen av det här klippet

• estelita
    Dior skrev 2009-07-09 13:59:05 följande:
    Någon som spelade in Jacskon5 filmen från 4.an?
    jag spelade in halva eftersom min dvd skiva tog slut mitt i andra del av filmen..
    så jag skrev till tv4 tittarombudsmanen och frågade när de skulle visa filmen om jackson 5 igen...
    detta fick jag till svar
    Vi kan med glädje meddela att vi fått rättigheter att sända de två dokumentärerna och filmen om Michael Jackson som gick i tisdags, i repris. De kommer att visas:
    TV400 Fredag 17/7 Vecka 29 20.00
    Michael Jackson ? The Dangerous Tour TV4Plus
    Lördag 18/7 Vecka 29 12:00
    Michael Jackson ? not for saleTV4Plus
    Fredag 31/7 Vecka 31 19:00
    The Jacksons ? An American Dream
    för er som inte såg allt.. kom i håg dom här datum!!
  • beadis
    Safir73 skrev 2009-07-09 14:23:13 följande:
    Frågan är om världen nånsin kommer att fatta det? Ibland undrar jag var ifrån MJ egentligen kom....hela han var överjordisk på nåt sätt.
    Ja, han var verkligen en unik person, såna finns inte många..
  • Trollet Ludenben

Jisses vad ni hunnit skriva under de timmar jag vart ute. Läste lite bakåt i tråden. Ledsen man blir när han sa att han aldrig var nöjd med sitt utseende stackars människa...

• Grönsiska

Men allvarligt talat: www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/article5488983.ab

Nu har ju världen blivit helt knäpp. Jag tyckte att Paris var stark som klarade av att prata till sin pappa sådär så snart efter hans bortgång, men det är väl i ärlighetens namn inte mer speciellt än att någons annan dotter tar mikrofonen i kyrkan och pratar på sin fars begravning, nu råkar det ju vara större dimensioner när det är MJ, men det är deras värld och inget konstigt för dem. Vaddå superstjärna, för vad? Fattar ingenting alls...kanske trög vad vet jag, men men.

• m0e

Ja visst var det ett fint klipp Man blir nästan lite tårögd när man vet att det finns såna människor där ute i världen. För han var ju knappast den enda! Däremot så var han ju unik på det sättet att han hade möjlighet att skänka stora summor pengar (och faktiskt gjorde det också) och kunde dra nytta av sitt kändisskap. Jag tvivlar på att cansersjuka små barn skulle skutta av glädje om jag kom på sjukhuset för att skriva autografer

Detta klipp var också väldigt rörande. Jag kan tänka mig att Michaels mamma har haft det väldigt jobbigt hon också. Det måste ju va en pärs att stå vid sidan av och inte kunna göra nånting när man får se hur ens son blir behandlad.

• Bevabus

Jag tänkte samma sak. Och det värsta är att, det är INTE Paris själv som gör sig till superstjärna...det är MEDIA när de skriver såna där förbaskade saker och höker upp henne till skyarna! Nu kommer den stackars flickan att bli förföljd vart hon än går men hon verkar vara en stark tös så förhoppningsvis så pallar hon trycket. Det sorgliga är bara att, det är detta deras pappa har velat skydda dem från hela deras liv och han lyckades riktigt jädra bra med det tills han dog.

Grönsiska skrev 2009-07-09 14:46:36 följande:
    Men allvarligt talat: www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/art...Nu har ju världen blivit helt knäpp. Jag tyckte att Paris var stark som klarade av att prata till sin pappa sådär så snart efter hans bortgång, men det är väl i ärlighetens namn inte mer speciellt än att någons annan dotter tar mikrofonen i kyrkan och pratar på sin fars begravning, nu råkar det ju vara större dimensioner när det är MJ, men det är deras värld och inget konstigt för dem. Vaddå superstjärna, för vad? Fattar ingenting alls...kanske trög vad vet jag, men men.
  • Stargirl
    Bevabus skrev 2009-07-09 15:05:09 följande:
    Jag tänkte samma sak. Och det värsta är att, det är INTE Paris själv som gör sig till superstjärna...det är MEDIA när de skriver såna där förbaskade saker och höker upp henne till skyarna! Nu kommer den stackars flickan att bli förföljd vart hon än går men hon verkar vara en stark tös så förhoppningsvis så pallar hon trycket. Det sorgliga är bara att, det är detta deras pappa har velat skydda dem från hela deras liv och han lyckades riktigt jädra bra med det tills han dog.
    Jag tänkte just att familjen borde fortsatt med vad Michael önskade. Kanske inte med masker och filtar över huvudet men inte visa upp barnen och låta dem vara mer "anonyma". Men man kan ju inte hindra ett barn från att säga att hon älskade sin pappa på begravningen.
  • beadis
    Bevabus skrev 2009-07-09 15:05:09 följande:
    det är det jag oxå är rädd för...hon kommer bli PRECIS lika förföljd som sin pappa...hon kommer inte kunna lämna sitt hem utan paparazzis i hälarna..detta ville ju Michael skydda barnen ifrån...jag tror inte att de kommer att bära ngr masker längre och då är hökarna där med sina kameror

inte för att jag tyckte maskerna var det bästa, men jag förstår Michael tanke med de...han ville bara skydda sina barn från media
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson