• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Bevabus

håll ögonen öppna bara då, det värsta med depressionen som du säkert vet är ju att man till slut slutar att gråta :/ bara går omkring och glor

Småkottarna skrev 2009-07-12 23:45:36 följande:
    Been there, så jag vet hur det är... Just nu finner jag dock ingen mening med något. Jag försöker hålla skenet uppe, som jag gjort nu ett par dagar, men det kom ju ikapp mig idag...
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-12 23:42:07 följande:
    Det känns som att jag gråtit slut på alla tårar men ändå behöver få ut mer men det går inte....
    Vi ska inte glömma att detta är RIKTIG sorg vi känner, och det måste få ta tid...har en bra liknelse till det

Om du har ett sår som blöder, och sätter på ett plåster innan det har fått rinna var, så kommer det bara bli värre, det läker inte, allt måste få komma ut först, sedan kan läkningen börja på djupet...men det kommer alltid att finnas ett ärr kvar för att påminna oss om att det gjorde ont...hoppas du förstår vad jag menar
  • Småkottarna
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-12 23:47:13 följande:
    Vi ska inte glömma att detta är RIKTIG sorg vi känner, och det måste få ta tid...har en bra liknelse till detOm du har ett sår som blöder, och sätter på ett plåster innan det har fått rinna var, så kommer det bara bli värre, det läker inte, allt måste få komma ut först, sedan kan läkningen börja på djupet...men det kommer alltid att finnas ett ärr kvar för att påminna oss om att det gjorde ont...hoppas du förstår vad jag menar
    Tack! Det fanns mer tårar...

han var mer än en idol... han var min förebild, min mentor.. han, inte artisten, utan han... o nu finns han inte mer... Han fattas min värld, han fattas mitt liv, min vardag... vad gör man
  • Bevabus

Man firar allt underbart han uppnådde under sin tid på jorden förstå hur många individer han inspirerade till att bli bättre människor! En annan har väl inte inspirerat ens två personer...

Småkottarna skrev 2009-07-12 23:50:32 följande:
    Tack! Det fanns mer tårar... han var mer än en idol... han var min förebild, min mentor.. han, inte artisten, utan han... o nu finns han inte mer... Han fattas min värld, han fattas mitt liv, min vardag... vad gör man
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-12 23:50:32 följande:
    Tack! Det fanns mer tårar... han var mer än en idol... han var min förebild, min mentor.. han, inte artisten, utan han... o nu finns han inte mer... Han fattas min värld, han fattas mitt liv, min vardag... vad gör man
    Tack för den...nu gråter jag...försöker verkligen att inte göra det, då min man sitter bakom mig o spelar på x-box

Vart ska man lägga alla dessa känslor, jag saknar honom jag med...

Vill du adda mig på msn?
  • Småkottarna
    Bevabus skrev 2009-07-12 23:51:52 följande:
    Man firar allt underbart han uppnådde under sin tid på jorden förstå hur många individer han inspirerade till att bli bättre människor! En annan har väl inte inspirerat ens två personer...
    Jag har svårt att se allt det han uppnådde, jag ser istället allt han uppnådde som folk inte uppskattade. Hur missbedömd, felbedömd, misstolkad, han blev. Hur ingen förstod att människan var kärleken personifierad. Hur han fick gå igenom hela sitt liv som ett jävla ufo för folk... Det ser jag.... I'm only human sjunger han, men det fattade inte folk.
  • Småkottarna
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-12 23:53:12 följande:
    Tack för den...nu gråter jag...försöker verkligen att inte göra det, då min man sitter bakom mig o spelar på x-boxVart ska man lägga alla dessa känslor, jag saknar honom jag med... Vill du adda mig på msn?
    Jag kan inboxa dig min msn.
  • beadis

Heaven is here by Michael Jackson

You and I were never separate
    It's just an illusion
    Wrought by the magical lens of
    Perception

There is only one Wholeness
    Only one Mind
    We are like ripples
    In the vast Ocean of Consciousness

Come, let us dance
    The Dance of Creation
    Let us celebrate
    The Joy of Life

The birds, the bees
    The infinite galaxies
    Rivers, Mountains
    Clouds and Valleys
    Are all a pulsating pattern
    Living, breathing
    Alive with cosmic energy

Full of Life, of Joy
    This Universe of Mine
    Don't be afraid

To know who you are
    You are much more
    Than you ever imagined

You are the Sun
    You are the Moon
    You are the wildflower in bloom
    You are the Life-throb
    That pulsates, dances
    From a speck of dust
    To the most distant star

And you and I
    Were never separate
    It's just an illusion
    Perception

Let us celebrate
    The Joy of Life
    Let us dance
    The Dance of Creation

Curving back within ourselves
    We create
    Again and again
    Endless cycles come and go
    We rejoice
    In the infinitude of Time

There never was a time
    When I was not
    Or you were not
    There never will be a time
    When we will cease to be

Infinite - Unbounded
    In the Ocean of Consciousness
    We are like ripples
    In the Sea of Bliss

It's just an illusion
    Perception

Heaven is Here
    Right now is the moment
    of Eternity
    Don't fool yourself
    Reclaim your Bliss

Once you were lost
    But now you're home
    In a nonlocal Universe
    There is nowhere to go
    From Here to Here
    Is the Unbounded
    Ocean of Consciousness
    We are like ripples
    In the Sea of Bliss

Come, let us dance
    The Dance of Creation
    Let us celebrate
    The Joy of Life

And
    It's just an illusion
    Perception

Heaven is Here
    Right now, this moment of Eternity
    Don't fool yourself
    Reclaim your Bliss

© Michael Jackson

• Bevabus

Mm jag tänkte på exakt samma sak när jag var ledsen, när jag lyssnade på låtarna och så. Men jag lovar att det går över, det tar sin tid dock. Visst är jag fortfarande arg över hur orättvist behandlad han blev. Men glädjen känns på något sätt större.
    Jag kunde ju te.x. ha medverkat när Bounce gjorde hyllningsdansen i Stockholm, men dissade det för det är ju ändå försent nu...varför gjorde de inte en sån här hyllning till honom när han levde? Kul att det blev så sort världen om men jag blir mest bara förbannad när jag ser alla hyllningar till Sverige på youtube nu. Så jag är mera arg än ledsen nu...

Småkottarna skrev 2009-07-12 23:54:38 följande:
    Jag har svårt att se allt det han uppnådde, jag ser istället allt han uppnådde som folk inte uppskattade. Hur missbedömd, felbedömd, misstolkad, han blev. Hur ingen förstod att människan var kärleken personifierad. Hur han fick gå igenom hela sitt liv som ett jävla ufo för folk... Det ser jag.... I'm only human sjunger han, men det fattade inte folk.
  • beadis
    Bevabus skrev 2009-07-12 23:58:44 följande:
    Mm jag tänkte på exakt samma sak när jag var ledsen, när jag lyssnade på låtarna och så. Men jag lovar att det går över, det tar sin tid dock. Visst är jag fortfarande arg över hur orättvist behandlad han blev. Men glädjen känns på något sätt större. Jag kunde ju te.x. ha medverkat när Bounce gjorde hyllningsdansen i Stockholm, men dissade det för det är ju ändå försent nu...varför gjorde de inte en sån här hyllning till honom när han levde? Kul att det blev så sort världen om men jag blir mest bara förbannad när jag ser alla hyllningar till Sverige på youtube nu. Så jag är mera arg än ledsen nu...
    att du är arg är oxå helt normalt, alla dessa faser ska vi gå igenom i denna process...först är vi chokade, sen gråter vi, sen är vi arga, vi vill hitta en skyldig och så fortsätter det så tills vi kan förlika oss med tanken och acceptera hans död..det tror iaf jag på
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson