Grönsiska skrev 2009-07-13 22:28:04 följande:
Har inte facebook, men skulle gärna vara med den 29/8 om jag vågar lämna stan. Är beräknad att få mitt andra barn 8/9.
Skulle vara härligt att inte vara den enda gravida. :D Hoppas du kommer, jag ska verkligen försöka.
Usch, jag blev precis förödmjukad. Jag gick ut på terassen för att göra min mor och hennes väninna sällskap en stund; försöka vara lite social. Jag frågade vad de pratade om och sen frågade hon vad jag gjorde. Jag sa typ "Det vanliga. Pratar lite om Michael." Och då får man sånt där suckliknande ljud. "Jag håller på att bearbeta sorgen," säger jag. Hon smackar till och säger "Men det var ju inte din bror eller nått." :( Fy fan vad ont det gjorde att höra att min mor, som vet hur länge jag har älskat honom, och som själv gör det, säga en sån sak. Jag förklarade argt att vare sig hon tycker det är fjantigt eller inte så är jag ledsen och min sorg är äkta, vilket jag bad henne respektera. Jag sa att jag mådde bättre av att prata med andra i samma sits. Hon fattade inte ett jävla jota. :( Trodde inte jag skulle bli så ledsen.... jag tog bort en kärring från FB för att hon sa något liknande, och nu säger min mor sånt.
*tungt hjärta* Hon är expert på att få mig att må dåligt; det är som att hon försöker. :(