Längtan efter dig skrev 2009-07-20 20:17:32 följande:
Man känner och nog kan man få svar. Hade/har min morfar i min lägenhet. Svärmor har gått medium-kurser och är väldigt duktig. Förklarade för henne förra sommaren att jag känt en doft av herrparfym i min lägenhet, just vid ingången till köket. Kunde känna doften i någon sekund innan den försvann. Detta upprepades lite då och då. Letade runt för att se om min pojkvän glömt något plagg hos mig, men inte det. Fick en känsla av att det kunde vara morfar som gick bort -94, då jag var 12 å
r.Frågade henne en dag om hon inte kunde försöka ta reda på om och vem som fanns där. Hon tog kontakt... sa att det var en man som jag hade släktskap till. Hon berättade att han kom med mycket kärlek till mig. Han berättade
b.la att jag brukade ha gula rosetter i håret när jag var liten (älskade att pyssla med hårt, mormor trodde att jag skulle bli frisör, tji fick hon )Han berättade även att han var intresserad av fotboll, och lite andra saker från när jag var liten. Även att han ville att jag skulle ta kontakt med min mamma, som jag har brutit kontakten med sedan cirka 2 års tid. Har ingen kontakt med henne ida heller... han var lite utav en "medlare" när han levde och ville att alla skulle komma överens, men för mig fungerar det inte.sedan frågade jag om inte svärmor kunde be honom att ge mig ett tecken, så att jag utan tvekan skulle veta att det var han. Det hon sa efter det, gjorde att nackhåren stod rätt ut på mig Hon sa: Jag vet inte riktigt vad det här betyder, men jag får fram Lions.Saken är den, att när jag var liten och följde med morfar att handla, så brukade han köpa en sån där Lions-rulle åt mig som innehåller runda, vita tabletter med mintsmak. Än idag när jag får syn på en sådan, så tänker jag på min kära morfar. Hade inte berättat det för någon, det var bara en grej jag tänkte när jag såg
dem.Svärmor berättade även att morfar alltid skulle finnas som ett stöd för mig från andra sidan, om än han inte skulle märkas av på samma sätt efter att han fått säga det han hade på hjärtat. Kan fortfarande känna annorlunda energier vid bokhyllorna i mitt vardagsrum och jag vet att det är han.
OMG påtal om parfym, jag kände en parfym lukt som svischa förbi mig för några dar sedan. Jag kan inte direkt säga vad det var för parfym, men det jag kan säga är att det var från en man. antingen Morfar/farfar. Eller någon annan. Jag vet ju inte hur Michael luktade så det kan jag aldrig få veta om det var han som var här :'(