• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Quinny
    Vilda Tiger skrev 2009-08-17 11:50:12 följande:
    Quinny Välkommen! Vad heter din dotter? Lille GRATTIS! Åh, va roligt att ni fick det! Jag är på jobbet, första dagen för terminen. Det känns faktiskt rätt så bra och Marcus och Lyckeli har det mysigt hemma tillsammans.
    Maja heter dottern
    lille08 skrev 2009-08-17 11:59:02 följande:
    Tyvärr är det redan borttaget från Hemnet, men jag har lagt ut en bild på min blogg om nån vill kika. Vi har pratat med banken nu och i eftermiddag åker vi och skriver på pappren!!
    Grattis till huset
  • lille08
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-17 11:08:08 följande:
    Sambons mamma bor i danmark och det känns bättre att komma iväg och börja på något nytt liksom allt är billigare och trevliga människor och bättre hjälp om man vore gravid. Billigare hyra på husen och villor och lägenheter. Alltså en hus på 148 kv i 5000kr i mån är Billigt Jag tror nog + här med hihi hoppas nu att man får en bebis denna mån i magen.
    Hoppas att ni kommer trivas där! Har du någon bild på huset ni ska bo i?

Huset vi ska köpa är stort... 230 +97 kvm... och tomten är på 2127 kvm... så där finns det yta att röra sig på! Å andra sidan kommer trädgården kännas liten mot den vi har nu, haha! Den är väl tre eller fyra gånger så stor tror jag.
  • lille08
    Quinny skrev 2009-08-17 12:03:37 följande:
    Grattis till huset
    Tack!

Fint namn din dotter har! Vi klurar just nu på namn. Blir det en kille till så vet vi faktiskt inte vad han ska få heta. Känns som vi avverkat de pojknamnen vi tycker är finast. Blir det en flicka så kanske hon ska få heta Agnes. Det är nog det enda namnet vi är överens om än så länge!
  • Quinny
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-17 11:08:08 följande:
    Sambons mamma bor i danmark och det känns bättre att komma iväg och börja på något nytt liksom allt är billigare och trevliga människor och bättre hjälp om man vore gravid. Billigare hyra på husen och villor och lägenheter. Alltså en hus på 148 kv i 5000kr i mån är Billigt Jag tror nog + här med hihi hoppas nu att man får en bebis denna mån i magen.
    Jaha okej, hoppas ni kommer trivas där
  • Quinny
    lille08 skrev 2009-08-17 12:08:44 följande:
    Tack! Fint namn din dotter har! Vi klurar just nu på namn. Blir det en kille till så vet vi faktiskt inte vad han ska få heta. Känns som vi avverkat de pojknamnen vi tycker är finast. Blir det en flicka så kanske hon ska få heta Agnes. Det är nog det enda namnet vi är överens om än så länge!
    Nä det där med namn är inte det lättaste! Oj vad vi hann ändra oss många gånger innan det blev Maja, jag var fast besluten om ett annat namn, men så såg hon bara ut som en liten Maja, inget namn passade henne bättre än det
  • jeng

Lille,
    GUUUUD vad glad jag blir för er skull!!! Iiiihhhh vad bra!! Inflyttningen var precis i början på året va?!

Här går det både bra och mindre bra med vårat husköp! Budgivningen på själva huset har ju totalt stått still!! Ingen vill ju betala för ett hus som måste renoveras så kraftigt. Vilket ju är ett stort plus såklart!!! Minuset är att offerten för grunden ligger på 400 000 kr!! MEN, hade man inte haft grundproblemen, och huset hade varit i samma dåliga 70talsskick vad gäller kök osv, så hade det hamnat på ca 800-900 000 på marknaden! Totalen för huset + grunden kommer alltså att ligga en bit under det! När man dessutom gör grunden så har man ju dessutom möjlighet att i samma veva lägga in värmegolv tex, vilket man ju kanske inte gör annars.

Ja mycket diskuterande nu, och eftermiddagen kommer vi väl sitta med banker i telefon och kolla upp hur man kan lösa lånen. Renoveringslånet blir väl troligtvis större än själva huslånet... Frågan är om man kan få en del av pengarna till renoveringen på huslånet, eftersom det såklart kommer att öka värdet på huset. Eller om man måste ta det som privatlån nu och sedan värdera upp huset när det är gjort och baka om lånen....

Huset var i sluttampen på visningar och bud osv, så blir det nåt så kommer det gå snabbt nu.... Har några hus på reserv, så vi får väl se! man skulle höra med mamma om ett privatlån också kanske

• Melva

lille08: grattis till huset .

Quinny: välkommen.

Carina: jorå, känns inte någonting nästan.

Nu bajsblöja på A...

• goshheidi

Hejsan!
    Här blev det också "inte gravid, ei raskaana" på stickan. Tror det är rätt kört för vår del denhär gången också. Men d bara å sexa vidare :P
    Känns dock så konstigt...har haft mensvärk en veckas tid :/ Men annars verkar allt normalt liksom...Kanske jag ändå måste testa om två dagar igen ifall mensen kommer...

Lille, grattis till huset!!

Och hej Carina! Du har varit borta ett tag. Va? 13 tänder!! :) haha. Din lille (store) Didos är en otorolig pojke! Hoppas du får plus på stickan om tre dagar.

Igår var vi och hälsade på vår guddotter 3v gammal. Så pytteliten! F var ju helt enorm i jämförelse! :) Och vet ni vad!? Han tog FEM stadiga steg igår när vi var där!! :) Och han har börjat släppa taget mellan möbler och tar ett par steg här och där....
    Tycker inte ni att era bebisar har börjat se stora ut när de ligger i vagnen. Tycker ibland att F ser så stor ut :)

Och vet ni vad jag o P gjorde igår? *fniss* Känns lite löjligt. Men vi bestämde på kvällen att vi skulle flytta F:s säng från vårt sovrum till hans eget rum (som vi inte gjort i ordning än riktigt). Vi bar den ända dit, men när vi kom dit så sa jag: Känns inte dethär lite dumt? Att vår lille pojke ska behöva sova alldeles ensam i ett så stort, tomt rum? Jo, sa P...Och tänk så rädd han kommer att bli när han vaknar mitt i natten på en ny plats och det är alldeles mörkt och ingen trygg mamma o pappa i närheten. Nej ush så hemskt, sa vi nästan i mun på varandra. Ska vi bära tillbaks sängen igen, sa jag. Ja!, sa P. Och så bar vi hela sängen tillbaka igen :) Haha. Så vi nog inte känslomässigt redo att "släppa taget" än :)
    Och i vårt sovrums så sover han ändå liksom bakom en vägg som står ut mitt i rumet, så det är lite avskilt från oss. Känns lagom långt borta än så länge.

• goshheidi

ifall mensen inte kommer skulle det stå :) Lite onödigt att testa kanske om den kommer :)

• 3 barns mamma84

heidi:
    Hehe ja jag har varit borta 1 mån men visst gick det fort iaf
    Ja jag hoppas på + nu om 3 dagar åååh jag blir redan glad när jag tänker på det hihi vill ju ha en lite liten bebbe nu

Ja didos herregud storingen och 1år jösse namn det har gått fort helt galet.
    Och ja 13 tänder hihi Bvc tanten blev förvånad haha men hon säger ju att inget förvånar henne längre om honom

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8