• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Quinny

Här har vi varit iväg o tagit 1-års vaccinationen idag. Blev inget på 1-års kontrollen då de var tvungna att höra med en barnläkare först, då Maja blev så dålig sist. Hoppas hon inte blir dålig denna gången, än sålänge är hon en piggelin iaf

Här har vi inte sökt dagisplats ännu, jag kommer förmodligen vara hemma ett år till med Maja.

• MissHellen

Quinny: Välkommen!

Hallon: Ang. amningen, så börja de när jag for på klassträffen. Då sov jag ju borta en natt och inte amma. Och innan de hade vi pratat om att jag skulle sluta, vilket passade perfect då, när vi ändå hade hoppat en natt och "testat". Och så fick de bli! Trodde att de skulle bli svårare än de blev.. Men Elton "sa" inte ett dugg och de funka kanon! Nu är vi inne på 7-8 dagen/natten Känns både och..

Lille: Grattis till huset, så skoj!

I dag har vi varit och hälsat på Eltons första kusin, Cornelia Ändast 5 dagar! Och sååååå liiiiiiten! Blev bara LITE sugen

• KaOl

snyft.. sista dagen på mammaledigheten här... vill INTE börja jobba, åtminstone inte heltid!! Visst är jag glad över att J kan/vill/ska vara hemma med Måns - men jag vill ju OXÅ

• Melva

KaOl: jobbigt när det känns så.

sthlmstjejen: nä, hon börjar imorgon.

Quinny: jag ska också ha mini hemma ett år till minst (A, 0809). Hans storebror ska också vara hemma så det blir bara äldsta som ska börja förskolan nu. Hon blev 4 i juni.

Jaha, smarta jag är svintrött, men satte på en maskin tvätt. Klar om sisådär 2½ timme! Att jag inte lär mig...

• 3 barns mamma84

melva:
    Lycka till i morgon en stor dag i morgon för er på dagiset

själv ska jag lämna mina två barn på dagiset i morgon och komma hem och hihi titta på Tv och sova och städa och tvätta

• Melva

Carina: tack. Jag tror det kommer gå väldigt bra.

Just det, A har dreglat i två dagar nu och kunde inte somna utan alvedon förut. Lite röd och svullen i tandköttet så nu är det täner på g igen. Men erfarenhetsmässigt så kan dom ju dröja länge med ont. Jippie! Eller nåt. Kommer nog bli en del tuffa nätter nu, tröttheten på mig börjar ju komma nu också.

• Rimfolina

Quinny och Bea: Välkomna! Här finns Jenny med Ester (080802) och Tyra (070128).

lille: Grattis!

VT och Heidi: Synd att det inte gick den här gången... Håller tummarna för nästa!

Grattis till Scott och Ida!

Och förlåt att jag glömt allt annat jag ville kommentera...

• lille08

Tack för alla grattisar! Vi var iväg och skrev på pappren för huset igår eftermiddag så nu får tiden gå snabbt så att vi får flytta in. *längtar*

I natt har jag sovit som en kratta, trots att William sov bra. Kissar i vanliga fall minst ett par gånger varje natt, men i natt var det värre än vanligt. Var uppe 4-5 ggr. Ena gången försökte jag sova vidare trots att jag var kissnödig, men vaknade bara en kort stund senare av att jag var alldeles svettig av konstiga drömmar. Det var säkert bara för att jag drack en del te igår. Det är väl lite vätskedrivande tror jag.

• Quinny

Tack för era välkommnande

Vi håller på att bli sjuka här jag o M's storebror, hoppas bara lillfisen klarar sig... Typiskt nu när vi skulle iväg å fotografera barnen imorgon, hoppas vi kan komma iväg! Ska bli 1-års kort på Maja, och syskonbilder på barnen

• Lana

Grattis alla som fyllt.har verkligen 0koll sorry.

FY va tråkigt jag har,Elly tyckte hon skulle sova mera...hu va trist.
    Elly är bra snorig men vi ska kanske in till stan ändå och köpa skor till henne

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8