• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Lina, Lille,
    Gud vad trist att ha en sån situation, där man inte kan få klart för att man måste sälja det man har först... SUCK! Så dålig är ju ändå inte marknaden nu utan att man kan ju i vilket fall som helst bli av med sitt hus, även om man kanske inte får det man har hoppats på. Vi har ju en annan situation såklart, här handlar det ju om att vi SKA ha 2 hus

Här har värderingsmannen nyss varit här. Han sa inte ett skit om vad han tyckte om huset, förutom att han gillar ju den här typen av hus då... Men jag tycker han kunde ha sagt nånting om det vi har gjort, tex tvättstugan, badrummet och köket, att det var värdehöjande eller sådär... SUCK! ja så nu får vi väl vänta en vecka utan att veta nåt... KÄnslan jag fick var att det har ökat, men jag vet inte om det har ökat så mycket så det spelar nån roll... Jaja då har det ju iaf inte minskat...

Mäklaren pratade jag med idag också, han ska ringa runt till alla som visat intresse ikväll och se om det kommer in några bud osv. Så får vi väl se var det landar. Vi ska få all info sen iaf, och jag har bett om offerterna också så man kan granska dom... Håll tummarna att de som lagt ett bud inte får igenom det med banken, och drar tillbaka det Och sen att ingen annan lägger bud heller hahahahaha!!!

Samtidigt så blir jag så velig, och skulle vilja ha nåt som är lite mer bofärdigt... Drömmen vore om vi hade ett hus hemma att bo i när det är dags för bebisen. Bättre bb, närmre släkt och vänner, plus att OM bebisen inte har kommit ut på julafton så kan man ändå åka och fira jul. Det gör jag INTE om vi lixom är inneboende nånstans... Ja, och att vi skulle ha det där renoveringsobjektet i bo-ordning innan jul det är ju bara att drömma om.... Men man får ju se det på längre sikt helt enkelt!!! utnyttja rotavdraget i år och nästa år, och därmed spara 200 000 kr som vi kan få tillbaka på värdet sen! Inte helt fel!

• Lina S

Sthlm - jag känner också så, visst är de jättesöta, men jag är inte alls sugen på en liten nu. Det är ju sååå mycket roligare nu. Och jag orkar inte med massa nattvak igen.

Ja fan va sur jag blir om vi inte får lån av banken, vill inte sälja först för vi vill ha just det huset annars vill vi inte flytta.
    Hade en mäklare här i torsdags och fick huset värderat till 2,1 och imorgon kommer en annan, ska bli kul att se om hon värderar samma.
    Ingen annan har i alla fall lagt bud på huset vi vill ha än, det är ju bra! Då kanske man kan få ner det lite om de inte får fler bud

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Jag har inte ens fattat att ni vill flytta! Du skriver ju alltid att ni bor så fint... det är inte så långt ni ska flytta nu då, om ni får huset?

Jucea
    ÅH! Så himla jobbigt att behöva vänta en hel vecka. Förstår din frustration.

Bvc idag. 10.6 kg och 75.8 lång. Älskade unge! Och vaccinationen kände hon inte av alls, för jag hade instruerat Marcus hur man sätter på emla- bedövningsplåster- innan.

• Vilda Tiger

Lina
    Jag har inte ens fattat att ni vill flytta! Du skriver ju alltid att ni bor så fint... det är inte så långt ni ska flytta nu då, om ni får huset?

Jucea
    ÅH! Så himla jobbigt att behöva vänta en hel vecka. Förstår din frustration.

Bvc idag. 10.6 kg och 75.8 lång. Älskade unge! Och vaccinationen kände hon inte av alls, för jag hade instruerat Marcus hur man sätter på emla- bedövningsplåster- innan.

• Vilda Tiger

Det gick iväg för fort... skulle skriva att det är full fräs på jobbet och att jag som alltid undrar hur jag ska hinna planera inför lektioner innan eleverna kommer. Vi gör ju massa, men inte planering. Idag var vi på Ikea, jag och en kollega, och shoppade loss förvaringsgrejer och lite annat måste-ha. Och så håller jag på att flytta mitt lilla skolbibliotek till ett annat rum.

• Lina S

VT - nej vi ska inte flytta så långt, lämnar aldrig Viken frivilligt men vi har hittat ett hus som vi velat ha länge, var ute efter ett sådant redan när vi flyttade ner. Det är väl 1 km bort haha och sen är det större än vårt. Vi har bara 123 kvm och detta är 155. Sen är det ju så nytt och fräsch med som vi gillar och alla våra inklusive Elliots kompisar bor där!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Jaha, jamen då förstår jag. Tänkte att inte kan man lämna ett ställe som ligger på cykelavstånd från egenplock av roliga tomater!

• jeng

Hmm... Mäklaren hade ok nyheter. Varken superbra eller superdåliga... Vi har fått infon till företagen som lämnat offerter, så vi ska ringa dom imorrn för mer detaljer. Det verkade som att mer ingick än vi trodde, tex läggning av innergolv där vi bara trodde det var golvspån som ingick i priset. Dock är Ph som vanligt och börjar vela och vet inte alls om han vill köpa hus... SUCK jag blir så less när han aldrig kan hålla en tanke längre än 5 minuter... Fattar han inte att et här är nåt jag har velat länge och så går han med på det och sen ångrar sig typ? Dessutom är jag gravid så han borde passa sig extra noga med att jävlas med mig!

Jag lägger väl ett bud utan honom om han jävlas!!

• 3 barns mamma84

Godnatt flickor
    Snart BIM +2 så om 1 dag kan jag testa mig
    Hoppas på + nu hihi vore ju trevligt
    Men nu måste jag sova ska upp kl 07.30 barnen ska på dagiset.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8