• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Hallonsocka

Urk vad jobbigt detta med kök är, har rent av fått en vattenblåsa på läppen av det! (Tror det kan vara det i af för jag brukar få dem då jag är slut, stressad och oroad )
    Grattis till alla födelsedags barn, Mys tur på fredag.
    Välkomna hit alla nya!

• sockertopp84

Har en super förkyld 1 åring här hemma.Han hade en super bra dag igår med massor av paket.Bara lite jobbigt att behöva bli förkyld på sin födelsedag plus att han blev biten i bakhuvudet igår av en på barnkalaset så han har fina bit märken där.

• Hallonsocka

Hörrni! Det kanske är lite svårt att svara på, men ung. hur många dagar kan vara bra att spara av fp, sett till studiedagar, ledighet från dagis osv?

• lille08
    Hallonsocka skrev 2009-08-18 10:00:02 följande:
    Hörrni! Det kanske är lite svårt att svara på, men ung. hur många dagar kan vara bra att spara av fp, sett till studiedagar, ledighet från dagis osv?
    Ja det är ju jättesvårt att svara på... men jag hade ganska många veckor sparade med min store kille när jag började jobba. Skönt att ha lite dagar att kunna ta ut vid inskolningar, lov, studiedagar och så och även att kunna förlänga semestern med nån extra vecka på sommaren.

Har lite dålig koll på hur länge våra dagar räcker denna gången. Måste nog räkna lite på det!
  • Lina S

Lille - hurra va kul att ni fick huset!

Hoppas vi får det också, har inte lagt bud än, måste ha klart från banken först. De vill att man ska klara båda huset ifall man inte får sålt sitt eget. Men hur många har råd med 2 hus liksom. Ett tag går bra men inte hur länge som helst. Men vårt hus är ganska lättsålt.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Lina S: Jag har kompisar som har liknande problem. De letar efter nytt hus men måste ha en köpare på sitt gamla hus innan de får ok med lån från banken. Nä, ha råd med två hus har man ju knappast nån längre tid om man inte har väldigt bra inkomster. Men jag håller tummarna för att ni får ert sålt om ni köper det andra.

Ja det känns jätteskönt att vi har hittat ett hus nu. Synd bara att det inte var inflyttning lite snabbare. Hade varit kul att kunna fixa lite innan nästa bebis kommer. Finns ju en del man vill greja med och göra om i huset om man säger som så. Det är ett äldre par som bor där nu. Men vi får väl ta lite i taget sen. Ska bli himla skönt att komma ifrån detta huset som är alldeles för litet för oss + har problem med mögel och fukt.

• goshheidi

Förkylningar på G för några ser jag. Huua. *tycker synd om*
    Jag tycker vi har haft tillräckligt av den sorten i vår/sommar så att det räcker och blir över, så jag hoppas det är lugnare med den biten ett litet tag i.a.f. F som är så smal och liten från förr blir riktigt mager och går ner massa i vikt när han är förkyld, för han äter knappt någonting då :( Så nej nej nej. Basilusker håll er borta härifrån ett tag är ni snälla!! :)

MissHellen, ja visst är nyfödda små!!! Man fattar ju inte att ens egen har varit så liten också! :)

• sthlmstjejen

MissH: Gulligt med en liten bebis men är det bara jag som känner när jag ser en nyfödd att: Gud vad söt, men skönt att det inte är min! Tycker att det är så härligt att F närmar sig året.

• Melva

sthlmstjejen: ja, min tanke om nyfödda är ju "en sån vill jag ha" . (Men visst är det skönt när dom närmar sig året, börjar gå och så ).

Idag var första dagen för äldsta på förskolan. Hennes protester när det var dags att gå hem hördes över hela nejden. Mellans var inte långt efter. Så jag tänkte att vi går till ÖF då, men det lät likadant när det var dags att gå därifrån...

Nu sover mellan och jag hoppas A slocknar inom det närmaste också så jag och E kan ta vår dagliga gosstund i soffan.

Lina S: hoppas ni får det nya och får sålt ert gamla hus.

Maken tittade på hus häromdagen, såg jag av en slump. Är ju inte direkt det han brukar kolla om jag säger så . Och inte var det ett rött, fyrkantigt tegelhus heller! Kanske blir karl av honom också.

• Quinny
    sthlmstjejen skrev 2009-08-18 14:18:02 följande:
    MissH: Gulligt med en liten bebis men är det bara jag som känner när jag ser en nyfödd att: Gud vad söt, men skönt att det inte är min! Tycker att det är så härligt att F närmar sig året.
    Hehe jo så tänker jag med lite sugen blir man, men ändå skönt att fisen blivit 1 år, går osv... Vi pratade ju om en tredje, men veti sjutton om jag vill börja om igen.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8