• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

Melva: kollar maken på hus, betyder det att han accepterat en liten till? Kul att det gick bra på dagis, hade du alla barnen med dig? Hoppas det går lika bra att lämna sen

carina: lycka till, nu får du testa dig så vi får veta om du är gravid eller inte

lina: hoppas ni kan köpa huset, och sälja ert gamla!

• Melva

sthlmstjejen: vet inte vad han tänker. Är lite less på att han aldrig kan kläcka ur sig vad han vill utan femtielva brasklappar, värderingar om huruvida man ens kan tycka så och sen avsluta med det klassiska "jag vet inte". Så jag är lite sur nu.
    Det är så j-a tungrott att ens försöka ha en konversation med honom om vad vi ska ha att äta. Du kan ju tänka dig hur det är i övriga lite mer viktiga områden då.

Jo, mellan ville ju inte heller gå hem igår. Får se hur det blir idag. Samma bråk och skrik kan jag tänka. Kommer inte ens ihåg om vi skulle komma tidigare eller vid samma tid och stanna längre idag. Måste ringa för att höra sen. Jag tror dock det kommer gå alldeles utmärkt att lämna henne sen.

A har dock sovit bättre inatt. Tack för det, men jag är ändå gristrött.

• jeng

gomorron gomorron! ska snart åka iväg på kickoff med jobbet i 2 dagar, sova borta... urk ser inte direkt fram emot det, men samtidigt så är det ju skönt att få sova ensam en natt och vila ikapp lite... om jag nu sover, för tydligen så gör jag inte det längre... ligger vaken till 3 och bara tänker på ALLT man kan tänkas tänka på...

har börjat få sammandragningar också, vilket är lite lagom tröttsamt. har haft det ett tag men nu är det oftare och oftare. det är väl stress med allt antar jag änve om jag ient direkt känner så mycket stress... men det är klart att et påverkar med jobbetoch facket och husköp och värdering av det här huset osv... hoppas det blir klart snart!!

VT,
    ha det så skoj ikväll! Ja nu blev det i fel tråd, för jag vet att du skrev om det i syskontråden, men jag glömde bort det där så så här får det bli för jag är ett lathuvud idag!

• lille08

Jucea: Jobbigt med sammandragningar! Hade faktiskt det igår för första gången. Höll på att kånka en massa lådor med barnkläder från källaren så jag får väl skylla mig själv. Men så på kvällen fick jag som en enda lång sammandragning också som kändes lite obehaglig. Magen blev stenhård och det släppte först efter ca 20 minuter. Idag tror jag att jag har känt bebisen hicka för första gången! Kan den verkligen göra det redan??!

• Vilda Tiger

Lille
    Jag vet inte när man kan känna hicka, faktiskt. Hur långt gången är du nu? V 19 eller så, va? Häftligt. Det går så fort då andra är gravida, tycker jag! Så fort gick det inte för mig då jag var det.

Jucea
    *hötter med fingret*
    Ta hand om dig! En gravid kvinna ska inte stressa, det VET DU! *låter sträng* Du har någon underlig förmåga att alltid få händerna fulla just då du behöver vila som mest.

• MissHellen

Jucea: Passa på och soooooov! Hur tog dom de på jobbet när du berätta att du var gravid? (Visst bäva du inför de va? Eller minns jag så fel..)

VT: Läste oxå nånstans att du skulle ut med jobbet i kväll (bloggen, FB?)! Hoppas ni får skoj

I dag har jag och Roger varit förlovade i 4 år Både jag och R hade glömt bort de haha!
    Men, jag ringde min mormor och fråga om hon ville vara barnvakt i kväll, och självklart! Så jag har precis ringt och överraskat R med bio i kväll Lite små mysigt, då vi båda egentligen hade glömt

Nej, nu är Elton överallt! Bäst att ta han!

Justja, Är de nåns barn som är hårdhänta? Slåss och är "små elak"? Eller är de bara min

• 3 barns mamma84

Miss H:
    Stort garttis till 4åren tillsammans visst är det mysigt
    Hihi här har vi varit ett par i 8år
    Vi ska förlova oss igen snart och planerar giftemål
    Hoppas du får en trevlig kväll men din man.
    Haha busiga barn hmm du borde bara komma hit haha här slås dom bråkar skriker leker springer runt är jätte vila av sig och didos ja han är en monster precis som ebba haha

• Hallonsocka

MissH. Grattis till 4 års förlovningen! Men hur länge har ni varit tillsammans nu? Visst är det rätt länge? Jag o A har vart tillsammans i 4 år :-P

• MissHellen

Carina & Sockertopp : Tack tack!

Hallon: Tack! Nja, 6½ har vi varit tillsammans. Men med tanke på hur gammal jag är, så är de kanske ett tag Vi blev i lag när jag gick sista terminen i 9:an, på sportlovet haha!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8