• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lina S

Jag gillar inte Harry Potter så jag vet vad jag hade valt MissH

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • goshheidi

Iiiik! Fick just reda på att vi ska resa till NY i juli 2010. En kompis gifter sig. Får ångest bara jag tänker på det. Har blivit så flygrädd :/ Senaste gången jag flög var när jag var i 7:e månaden eller någe sånt. Jag var alldeles kallsvettig då jag kom fram, och då var det ett inrikesflyg som bara räckte 45min. Och när jag var i v.5 reste vi till Zürich. En gubbe i flygplanet fick någon sjukdomsattack, men innan vi fick reda på det började en av flygvärdinnorna springa av o an som en galning i gången, så jag fick panikattack och trodde minst att båda motorerna hade slutat att fungera och att vi skulle kraschlanda i alperna. Vet inte varför jag blivit så rädd. Jag brukade älska att flyga å resa...

• lille08
    Lina S skrev 2009-08-19 13:19:13 följande:
    Lille - kul att du fått en sponsor hur får man det? Det låter tidigt att känna hicka i v. 17 men vad vet jag, det kanske är fullt möjligt. Ibland kan jag sakna att vara gravid för det är så mysigt, i alla fall i mitten när man har en fin mage som ännu inte blivit så gigantisk och man fortfarande är pigg.
    Jag vet inte riktigt hur de hittade min blogg, men jag fick ett mail där de frågade om jag var intresserad... så varför inte?!

Jag har surfat runt lite på nätet och tydligen så kan bebisar få hicka så pass tidigt som i v 14, men det stod också att hickan känns tydligast i slutet av graviditeten.

Ja just nu känns det som en bra period i graviditeten. Illamåendet och värsta tröttheten är över och magen är fortfarande inte så värst mycket i vägen.

Vad roligt att mäklaren varit där och tippar på att ert hus kommer vara lättsålt. Håller tummarna för det och att det andra huset ni vill ha snart blir ert!
  • jeng

lille,
    jodå nog kan man känna hicka! jag kände det iaf tidigt den här gången också, minns inte riktigt när dock!

missh,
    GRATTIS! Vi har gift oss på vår förlovningsdag, så det går allt i ett när man firar

• jeng

Nytt för idag är att vi har fått mer info om offerterna och det var riktigt positiva besked! Tyvärr så fick vi tag på mäklaren nu som tydligen ska ha en extravisning nu ikväll för nån som velat se huset. Varför kan han då inte ringa till oss och säga det så att vi också kunnat åka dit och titta??? Suck, lixom en timma innan har vi ju knappast chans att köra 25 mil... jaja, skit samma. Vi ska försöka få till en visning imorgon eller på fredag istället. Men nu får ni då hålla tummarna att de där som kollar ikväll inte tänker lägga värsta budet. Hoppas de blir avskräckta av fuktstanken i huset och åker raka vägen därifrån eller nåt... Om priset håller sig någorlunda så är Ph väldigt positiv just nu, och det kan bli en rejäl visntaffär för oss! Det vore ju kanon med tanke på att vi samtidigt kommer vara lediga en del för att vara i huset. Då vet man att man får tillbaka pengarna om man skulle behöva dom sen! Går priset upp nu så lär ph dock säga att vi ska skita i det hela, trots att priset måste upp riktigt rejält för att det inte ska bli en vinstaffär... jag får väl muta honom med nåt!

• Quinny

MissH: Grattis på eran förlovningsdag Hoppas ni får en trevlig kväll, o att det går bra med Elton för mormor'n

Här har vi en liten tjej som också är hårdhänt, hon bits när hon är arg, frustrerad, eller bara busig eller när hon vill gosa. Såfort vi märker att hon är påväg att bitas så pussar o kramar vi henne, o säger "pussas o kramas gör man" och då får man hundra pussar o en massa goa kramar istället hinner hon bitas säger vi "NEJ, inte bitas, bara pussas o kramas" vilket hon förstår vad det betyder och då börjar hon pussas o kramas än sålänge är det mest jag som är "utsatt", hennes pappa o storebror har hon bara bitit nån/några få ggr. Hoppas hon inte börjar bita andra barn sen bara...

På Majas 1-års kontroll var hon 75 cm lång o vägde 9,9 kg.

Idag var vi föresten iväg hos fotografen med barnen, tror korten kommer bli jättefina! Ser fram emot nästa vecka då dom skulle vara klara

• goshheidi

jucea, synd att han inte meddelade innan. Ja, hoppas de inte gillar huset alls. Bra att Ph är med på noterna igen :) Man vill ju gärna ha stöd bakom sig i såna stora beslut.

• goshheidi

MissHellen. F är också hårdhänt. Kramas jättehårt och biter mig i kinden, i hakan, i axlarna och på armarna :) Ibland skrattar han när man säger "nej, du får inte bitas" :) Han tar nog inte mina nej på så stort allvar. Kanske jag inte har det rätta tonfallet eller ser inte tillräckligt bestämd ut :)
    Och om han håller i något och man säger att han inte får slänga ner det på golvet, ja då åker det så såklart snabbare än kvickt ner på golvet och med största leendet dessutom. Jag har såå svårt att hålla mig från att skratta fast jag vet att jag verkligen borde!

• Rimfolina

MissH: Grattis! Ester är också lite hårdhänt. Hon biter inte ofta men slår gärna, drar i håret och klöser. Och visst är det kul med "nej"! Hon testar jättemycket, ställer sig upp i HokusPokusstolen och ser lagom mopsig ut när man ber henne sätta sig. Skitunge!

lille: Kul! Ska kika in!

Patrik ska iväg på firmafest på fredag och han sover över hos sin chef (kanske lugnast så även för mig) och så blir jag bjuden på tjejmiddag... Men det låter som att mormor och morfar kan ta tjejerna så att jag kan gå en stund i alla fall.

• 3 barns mamma84

Hehe jag har nog inte berättat här för er om Didos Bvc kontoll 1års som var 10/8 det gick jätte bra
    Ingen emla plåster allt och han var lite lessen men det gick över sen
    Han vägde 13,4 kg och 87cm

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8