• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus

jag och Micke har varit tillsammans i 13 år Förlovade i 12, gifta i 2 år.

Grattis!

• Vilda Tiger

MissH
    GRATTIS på förlovningsdagen! Den firar jag och Marcus också, trots att vi är gifta. Och du - jag hörde imorse på nyhetsmorgon, den där barnpsykologen (gillar henne jättemycket) och hon sa just det att små barn ofta visar sin kärlek väldigt hårdhänt. Det var en 18månaders de talade om och han bet, sparkade och nöp och rev sin mamma mycket. Det var att kärleken blev så överväldigande för dem (barnen) att de tog till fysisk hårdhet. MEN det var viktigt att man visade tydligt att det inte fick gå till så. Man skulle säga NEJ med arg röst och se arg ut och om det inte funkar så ska man sätta ner barnet intill sig (de hatar att vará utanför) och så ska de fatta till slut att det beteendet inte är okej. Men hon sa att man får NÖTA in det, barnet kommer antagligen att testa 100 gånger till, men man ska visa varje gång att man inte får göra så. Från 1 till fyra års ålder är då barnet lär sig de sociala reglerna - vad man får och inte får göra, sa hon. Lycka till!

• Melva

MissH: grattis! Ja, mellan var ju en bitare och det kan hända ibland fortfarande, men nu mycket sällan. Nu bet han av både frustration och kärlek sas, men inget är ju ok. Jag gav honom ett alternativ, han fick bita i snutten. Att säga nej har alltid triggat igång honom mer och på så sätt fick han ur sig samtidigt som han inte gjorde fel. Men snutten var också det enda han fick bita i, inte tröjor eller nåt. Fortfarande kan han gå omkring med snutten i munnen när han är trött och grinig.

Han har öht varit ett "mun"barn- stoppat mycket i munnen, visat känslor med att bita etc och gått omkring mycket med snutten i munnen medan han lekt med annat.

• lille08

MissH: Grattis på förlovningsdagen!

Jodå, även William kan vara lite hårdhänt emellanåt, och ibland när han vill gosa så bits han. Aj aj!

• lille08

Jag har förresten fått en sponsor till min blogg, så nu har jag precis startat igång en tävling där om det är någon som vill vinna tröjor/bodys till sitt barn! Det passade ju bra att de kontaktade mig just nu om att få skänka vinster till en tävling eftersom inlägget jag skrev där idag faktiskt var nr 1000!! Hihi, det måste ju firas!

lindaskriver.blogspot.com/2009/08/detta-maste-vi-fira-tavlingsdags.html

• lille08

VT: Jag är i v 17 nu! Jodå, det går fort... hänger inte riktigt med själv faktiskt... men så har man ju mycket annat att tänka på nu samtidigt... skolstart för A, kalas för W och så husköpet!

• MissHellen

Tack för alla grattis!

Ang. att Elton är hårdhänt! "Skönt" att höra att de inte bara är Elton som är de.. Men vi är bestämda! Säger alltid i från. Men som för Melva, brukar han oftast bara tycka de är roligt när vi säger nej. Och blir bara ännu mer triggad.. Men lyssnar han inte, sätter vi i från han oss.
    Han är verkligen hårdhänt! Han slåss med grjejer, nypps och rivs. Men han biter aldrig, så de är jag glad för! Men när han är hos andra, låter dom slå han och säger "de gör inget". Även fast jag säger till att han inte får slå, då tror han ju att han får göra de på mej/oss sedan oxå.. Jag hoppas verkligen inte att han blir ett barn som alltid slås, på dagis och så. Jag hatar de!!!

Nu till något annat! Vid 16 kommer min mormor och hämtar oss, skjutsar oss in till stan. Då ska vi käka nått och sedan blir de nog den nya Harry Potter Ska bli så mysigt! Och spännande för mormor och Elton, men de ska nog gå bra. Han är ju lätt att natta nu och sover, förhoppnngsvis, bra den tiden hon är här

• Lina S

Lille - kul att du fått en sponsor hur får man det? Det låter tidigt att känna hicka i v. 17 men vad vet jag, det kanske är fullt möjligt. Ibland kan jag sakna att vara gravid för det är så mysigt, i alla fall i mitten när man har en fin mage som ännu inte blivit så gigantisk och man fortfarande är pigg.

MissH - grattis på förlovningsdagen. Jag och Steve förlovade oss på alla hjärtans dag också för drygt 4 år sedan. Jag visst inget, han hade själv fixat ringar, annars hade jag valt en annan dag faktiskt. Men man säger ju såklart inte nej, när allt är graverat haha

Mäklare nr 2 har precis varit här och hon var inne på samma utgångspris. Hon sa att det inte skulle vara för högt för att locka hit så många som möjligt för det var så fräscht och lättsålt Kul att höra!
    Om vi sålde genom dem så kunde vi fixa så att köp/sälj gick hand i hand så att säga. Och om vi inte fick det andra huset så behövde vi inte sälja detta och slapp betala något för annons och fotograf osv det var ju ganska smidigt!

Idag ska jag och syrran gå ut och äta och sen på bio - Sommaren med Göran. Den ska vara rolig har jag hört!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sockertopp84

Idag har vi varit på bvc på 1 års kontroll.Blev ingen spruta idag då Scott är så förkyld.Men han är 76 cm o väger 10560g.Hans storebror va 76 cm o vägde 11 kg vid 18 månader.Så de är rätt stor skillnad på mina barn.

• MissHellen

Lina: Vi funderade oxå på den, har nog inte rikitgt bestämmt oss än haha

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8