• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • KaOl

vt: syns den inte om du går in i min profil i facebook?? (heter ju Ulrika ..)

• sockertopp84
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-19 19:51:50 följande:
    Hehe jag har nog inte berättat här för er om Didos Bvc kontoll 1års som var 10/8 det gick jätte bra Ingen emla plåster allt och han var lite lessen men det gick över sen Han vägde 13,4 kg och 87cm
    Din 1 åring är lika stor som min stora son va på 2 1/2 års kontrollen.
    Va han stor när han föddes?Bara lite nyfiken.
  • Lina S

Sockertopp - hennes son var jättestor, 62 cm och närmare 6 kilo om jag inte minns fel
    Min Sam var normalstor när han föddes 3,9 och 53 cm men han är också ganska stor nu. På 1-årskontrollen vägde han 12,4 och var 80 cm

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sockertopp84

Ja då förstår jag.Min store son har alltid varit liten.Han är i stort sett 1 dm kortare än sina kompisar som är lika gamla.Är ju alltid så olika.

• Lana

sockertopp;min är däremot trådens lättviktare när hon var 10mån var hon 69cm och 7.5kg tror hon är lite närmare 8 kg men ansolut inte över.och vi mätte henne till 72cm förra veckan.

• Lana

jo och hon är inte tidigt född,föddes BF -10.igågnsatt pga hon itne växte.

• sockertopp84

huvudsaken är att följer sin egen kurva.mina barn är jätte olika både med vikt o längd.den lille har 80 i kläder nu o den store 92 o de skiljer 20 månader på dom.

• Saliva123

Lana och Jucea
    Vad söta ni är som saknat mig! Tack gulleni! Spännande med huset Jucea! Vilken fantistisk möjlighet att kunna göra som ni planerat! Själv börjar jag bli sugen (milt sagt) på att flytta (hem) till Umeå. Har börjat prata om det med A och han blev lite chockad och slog lite bakut först, men det känns som att det börjar sjunka in och inte alls kännas tokigt längre. Han satt och kollade Hemnet här en dag bland annat!! Man får ju lite mer för pengarna där fortfarande än i Stockholm. Det är ett bra dragplåster. Och beachvolleyn. Och Beatas momor och morfar som skulle ställa upp hur mycket som helst... Hmm... drömmer...

Alla vänner och nätverk man byggt upp och torskar är iofs ett stort minus. Och A´s syskon och pappa.

Suck. Kan inte alla bo i en by?!

Kul för alla gravida! Känns fortfarande avlägset för mig dock. Väntar in vänners barn i september! Ska bli mysigt!

• S u s s

Hejhej!

Här är det fullt ös som vanligt. Jag håller på och skolar in stortjejen på förskola nu, och det var nog precis rätt tajmat nu. Det är ju egentligen först vid 3 års ålder de behöver den typen av stimulans.
    Lillebror får nog börja lite tidigare dock, vi har inte riktigt råd...
    I oktober börjar jag jobba igen, så får maken vara hemma ett tag. Spänannde, läskigt, jobbigt, men samtidigt skitkul!

Jag är rätt sugen på att flytta, men endast pga kostnaderna här, det är så sjukt dyrt att bo här där vi bor. Högre skatt, hög hyra...
    Men nu har vi ju precis renoverat och ska väl försöka njuta av stället en stund.

Jucea - Hus? Vadå hus? Ska ni flytta? Eller är det landställe?

Saliva - Vi skulle nog ha flyttat för längesen om vi inte hade all familj runtomkring oss. Vi bor mittemellan alla föräldrar och syskon, som alla bor i sthlm. Annars har maken släkt både i norrland och i skåne, men just nu känns den närmsta familjen viktig att ha runt oss.... Svårt.

Lana - Fast jag fattar aldrig vad som menas med att "följa den egna kurvan". Varför ska man stirra på den där kurvan varje besök då? Miranda har alltid legat 2-2,5 snäpp under mittlinjen på vikten, och 1-2 snäpp under på längd. Nu väger hon 10-11 kg och är 3 år. Ganska liten alltså. Men hon mår ju bra ändå.

• sthlmstjejen

Saliva: Jaså bor du i Sthlm? Vart då? Vi bor i Märsta. Är född och uppvuxen i Sthlm, dock lite mer centralt men vi flyttade längre ut för barnen skull, men kommer garanterat att flytta till innerstan på ålderns höst

Jag förstår absolut att du vill flytta tillbaka när du har släkten där, passa på nu när Beata är liten och innan hon börjar skolan. Om ni nu ska flytta

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8