• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Lana: grattis till E (för hon fyller idag va?).

Förut stod A en stund själv, reste sig från golvet, men han märkte nog inte det. Han var förbannad .

Jag väntar på att A ska somna. V sover och sen ska jag och E gosa i soffan. Som vanligt .

Jag har inte gått upp ens ett gram. Brukar ju vanligtvis vara ett par kilo dom första veckorna för mig. Men jag klagar inte . Å andra sidan så känner jag inte av det alls så så det kan lika gärna vara så att det inte blir något av det...

• lille08
    S u s s skrev 2009-08-20 13:03:25 följande:
    Fast jag fattar aldrig vad som menas med att "följa den egna kurvan". Varför ska man stirra på den där kurvan varje besök då? Miranda har alltid legat 2-2,5 snäpp under mittlinjen på vikten, och 1-2 snäpp under på längd. Nu väger hon 10-11 kg och är 3 år. Ganska liten alltså. Men hon mår ju bra ändå.
    Att följa den egna kurvan menas nog att så länge de ligger kvar på ungefär samma ställen på kurvan är det ingen fara, men att de vill kolla upp det om de plötsligt avviker. Sen finns det såklart naturliga "avvikelser" också. Det är ju rätt naturligt att de dippar lite på kurvorna om de är sjuka mycket eller precis när de börjat krypa och gå. Men som du säger, så länge barnet mår bra behöver man oftast inte oroa sig!

Barn är ju så himla olika så stirra sig helt blind på kurvor ska man nog inte göra.
  • lille08

Vilken tur jag har!

Fick ett brev med posten idag där det stod att jag vunnit en tävling. Vinsten är en familjeweekend till Kolmården till ett värde av 3500:-! Vad kul!

• Lina S

Melva - vadå inte gått upp??? Är du gravid?????????? Har jag missat något???

Lille - vilken tur du har, du vann ju kläder för inte så länge sedan. Kolmården är ju perfekt, dit vill vi nästa år!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Melva

lille08: vad kul .

Lina S: jo, det blev ju så . Tänkte hålla det lite hemligt och har försökt att inte skriva det rakt ut i den här tråden, men jag lyckades ju avslöja mig själv i en annan tråd .

Det är dock lite turbulent iom att det är diskussion om vi ska behålla. Jag vill, men inte maken. Det blev liksom en liten olycka innan vi hunnit komma till ett beslut om huruvida vi ska ha en till öht.
    V.7 är jag i nu iallafall.

• Lina S

Melva - ok jag förstår! Då är det för tidigt att säga grattis. Hoppas du får som du vill i alla fall

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Saliva
    JAMEN PRECIS! Alla som man gillar ska bo i samma by, som värsta Bullerbyn! Det drömmer jag om väldigt mkt... helt ärligt alltså. Har funderat på att dra upp iden om kollektivgård med nära och kära.

Lille
    Gud va du vinner saker! Det gör aldrig jag... kan det bero på att jag aldrig är med i tävlingar? Grattis till dig! Så skoj!

Sthlm
    Härligt med steg!

• Lana

suss; men det är ju det jag menar,de måste inte ligga där BVC vill,eller på "normalkurvan" det är ju det BVC "vill" utan så länge de mår bra så är det bra.och då följer de ju "sin" kurva.Elly ligger som Miranda 2-3 streck ner och det är "normalt" för henne.är du med?  då ser man att de går upp i vikt och längd som den enskilde ska.men jag har slutat bry mej om vad de tycker om hennes vikt och längd mm.hon mår bra och det är det jag vill.

Melva; näpp på måndag.

Lille; wow kul

sthlm; duktiga frida

I dag ahr vi haft kalas,PHU va jobbigt men SÅ kul

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8