• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Rimfolina

lille: Grattis!

I natt halv ett vaknade jag av en duns följt av ett illvrål. Ester hade på något sätt lyckats böka sig ner i fotänden av vår säng och ramlade ner. Fatta hur rädd man blir, för hur tungt man än sover vet man direkt vad som har hänt och är klarvaken. I mörkret lyckades jag dock att lyfta upp henne upp och ner, tog tag vid höfterna och trodde att det var under armarna, men det skrek i fel ände... Steg upp och ringde akuten som tyckte att vi skulle kolla henne en gång i kvarten de närmsta tre timmarna (hurra, tyckte jag som hade väckaren på 6). Hon slog nedre tänderna i överläppen och fick en ruskig fläskläpp som dock nästan försvann till i morse. Tänderna verkar dock ha klarat sig. Usch, jag vet inte om jag vågar låta henne sova hos oss mer. Hon ligger mellan oss och vi lägger en kudde "nedanför" henne i sängen för att hon inte ska kunna fara ner till fotänden men det hjälpte ju tydligen inte...

• Vilda Tiger

Rimfo
    Usch... Förstår att du blev jätterädd. Men har ni kanske några stora dynor, typ til utestolar, som ni kan lägga på hög nedanför sängen, om ni ska ha henne där mellan er?

• S u s s

Lana & Lille08 - Ja jag förstår ju vad som menas med att följa sin kurva på det sättet EGENTLIGEN, jag ville mer bara ifrågasätta kurvorna i allmänhet. Men tack iaf.
    Det läggs ju så stort fokus på den, och jag har aldrig hört om någon som har kommit underfund med något fel på ett annars till synes friskt barn med hjälp av de där kurvorna heller. Är det något som är fel är det väl inte så vanligt att man dippar jättemycket, eller skjuter i höjden helt plötsligt? Kanske om man fått en tarm-parasit eller nåt...
    Nä, jag kan förstå att de vill lägga in uppgifter, men det tjatas om kurvorna väldigt ofta på bvc, samtidigt som precis ALLT på kurvan är normalt?
    Jaja.

Melva - Åh, grattis eller vad man ska säga. Vilken vändning mitt i allt.

Rimfo - Usch! Max har också ramlat ned från vår säng en natt, och det blev inte ens en hög duns, utan mer ett plask liksom. Men då landade han väl antagligen rätt mjukt och slog inte så hårt i huvudet.
    Vi har iaf bytt ut sängebenen till jättelåga från Ikea. Superbra. Barnen kan både ta sig upp och ner själva, och faller inte så högt om olyckan är framme heller.

• KaOl

Suss: Fast det finns ju vissa saker som får en att dippa... Glutenintolerans, cancer, hormonella tillväxtrubbningar etc... Och det är ju ett känt faktum att övervikt ökar kraftigt redan hos små barn.. Så jag tycker nog att det är bra att de håller koll - men inte att de tjatar om vikt o längd hos annars friska barn så klart!

• Melva

Lana: ok, grattis i förskott då .

S u s s: tack. Ja, vilken vändning ja. Väldigt jobbigt är det dock. Jag är glad, men inte maken...

• jeng

Gokväll!!

Nu har vi varit och kollat på huset!!! Allt var över förväntan så nu är vi ju helt övertygade om att nån idiot kommer dra på som fan på priset så vi inte kan få huset... BLÄ! Jaja, vi får se imorrn. De ska försöka avsluta det imorrn eller senast måndag!! Bud just nu är 380, utgångspriset var ju 450 Så det är ju inte katastrof ännu, men Ph är mkt mer tveksam till budgivningen än jag är ju... Jaja, om det verkar som det saktar ner så kan jag nog övertala honom att höja lite. Men vi får se vad som händer...

Ted har börjat gå, men abra några få steg i taget! MEN han släpper själv och går mellan saker! Så nu kommer det vilken dag som helst. För han har ju gått ok förut, bara att han varit rädd för att släppa!! Spännande! Vi hade ju gett upp hoppet att han nånsin skulle gå killen!! Är han sist???

• jeng

KaOl,
    Nej men precis vad fan ska man göra? Uppmuntra barnet att växa snabbare??

• KaOl
    jeng skrev 2009-08-20 22:59:08 följande:
    KaOl,Nej men precis vad fan ska man göra? Uppmuntra barnet att växa snabbare??
    hihi precis; du får välja VAD du vill i leksaksaffären om du lägger på lite mer i vikt
    men skämt å sido - vi har ju råkat ut för ett par allvarligare saker m storebror, och då har det varit bra att ha kurvorna att titta tillbaka på, har hjälpt till att få en diagnos
  • sthlmstjejen

Melva: Har du ringt än eller struntar du i det och låter tiden ha sin gång?

Rimfo: Usch vad läskigt att hon ramlade ur sängen! Tur att det gick bra! SJälv skulle jag aldrig våga ha F i vår säng och snurrar och kränger hela tiden så det känns skönt att hon är i sin spjälis

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8