• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

sthlmstjejen: nej, men inte för att jag struntar i det utan för att jag missar telefontiden varje dag. Dom har bara en timme mitt på dagen, och den här veckan har vi varit på förskolan då.

Vi pratade mer igår och jag blir inte klok på något. Kanske för att jag helt enkelt inte förstår hans resonemang. Det är dubbla budskap.

• Lina S

Rimfo - usch då, inte kul! Sam har också åkt ner någon gång men det har gått bra, vi har inte så hög säng.

Jucea - hoppas ni får huset Sam går inte än. Han står jättebra själv och går när jag håller honom i en hand men han går inte själv.

Själv har vi lagt ett första bud på vårt hus igår, 2850000. Men det tror jag knappast att de accepterar (utpris 2995000) det är ett par till intresserade så vi får väl se om budgivningen drar igång nu...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Häftigt att vi är flera här som är i husköpar-tankar och att vi är några som är gravida (eller planerar att bli det)!

Lina: Vad kul att ni har lagt ett bud på huset. Håller tummarna för att buden inte drar iväg alltför högt.

Jucea: Spännande! Hoppas att huset blir ert!

Rimfo: Vad otäckt att hon ramlade ner från sängen. Det gjorde min store kille A också nån gång när han var runt 1-1½, men det gick bra. Sängen vi har nu är däremot rätt hög så jag vågar inte ha William där. Inget kul om han skulle ramla ner därifrån.

• jeng

Gomorron tjejer!!

Hahaha, Ph sa det igår, att han håller nog på att få hjärtproblem för det är så mycket på gång nu!!! Barn och husköp och bilköp och allt vad det innebär med banker osv. Och sen allt på mitt jobb och han ska väl snart ha utvecklingssamtal på sitt jobb och ställa lite högre krav på arbetsuppgifter eller ansvar osv. Men jag skrattade bara åt honom och sa att det är så det SKA vara... Och ÄR för de flesta... När man kommer på att man är gravid så måste man se över sitt hus och sin bil osv!! Han sa att ja det är ju ganska normalt... Sen somnade han hahahaha

Inga bud är inlagda hittills... Men vi kan inte buda själva utan måste ringa mäklaren med buden, så att han lägger in dom. Så dels så måste man få tag på mäklaren, dels måste mäklaren alltså kunna vara vid datorn för att lägga in buden... men samtidigt så kan man ju tänka sig att han håller sig där idag om han nu vill avsluta affären. Han skulle ju iaf ringa runt till alla och se vilka som fortfarande var intresserade!

Lina, spännande. Är ni bara 2 intresserade? På "vårt" hus är det ju minst 6 budgivare... Vill verkligen veta om alla fortfarande är kvar... Buden började ju på 250 och har gått uppåt via 8 bud tror jag och är nu på 380... Det känns som att flera som la så pyttelåga bud tycker det börjar bli dyrt nu!! Det är ju trots allt en halv mille i nödvändiga renoveringar också innan man kan flytta in!!

• Kvack

I dag har jag tvättardag. Sambon är och fiskar. Ha det bra alla.

• 3 barns mamma84

Melva:
    Hihi jag har fölt dig i din tråd *Fniss*

Sthlm:Grattis till frida flickan

Jucea:
    Hoppas nu ni får ert hus
    Håller tummisarna för er
    Vad händer nu med er gammla ska ni sälja den eller ha den kvar ?

• jeng

Carina,
    Vi ska ha det gamla huset kvar. Det vi tittar på nu är ju hemma i vår hemort, 25 mil härifrån. Så det blir mer ett fritidshus.

• 3 barns mamma84
    jeng skrev 2009-08-21 12:11:33 följande:
    Carina,Vi ska ha det gamla huset kvar. Det vi tittar på nu är ju hemma i vår hemort, 25 mil härifrån. Så det blir mer ett fritidshus.
    ÅÅh vad härligt
    Kommer ni va närmare vänner och släkt och familje också ?
    Vad ligger budet på ?
    ÅÅh jag vill också.

Just nu letar vi hur vi med vi har hittat några st nu ååh jag bara längtar till vi flyttar till danmark
    1 mån kvar
    Vi har pratat om att skaffa häst/hästar med så jag kommer ah fullt upp med stor familje då jag vill ha 5 barn hihi och rida varje dag
  • 3 barns mamma84

Hihi igår var det gott mat som jag gjorde
    Vi plockade kantareller oj vad mkt det var
    Så jag gjorde kantarell sås och kokade potatis och gjorde hemlagade köttbullar mer stekt lök som jag la in köttfärsten och grädde

Sen plockade vi lingon och blåbär
    Sambon gjorde lingon sylt och jag blåbärs paj med vaniljesås

Ska ligga in bilder på min Blogg sen om just detta och lite till.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8